Продовження тривалих стосунків Рідлі Скотта із ксеноморфами

ЧУЖИЙ: ЗАПОВІТ (2017)

Космічний корабель «Заповіт» має на меті колонізувати далеку планету Орігаї-6. Трапляється аварія, екіпаж виходить зі сну раніш запланованого часу й на їхньому шляху раптово виникає планета, схожа на Землю. Колонізатори вирішують дослідити сигнал звідти і натрапляють на андроїда Девіда, який зустрічає дослідників вельми підозріло…

Повернення Рідлі Скотта в царину «Чужого» було очікуваним не тільки серед фанів франшизи, а й серед прихильників цілого жанру сайфай-трилеру. Режисер вирішив зняти фільм-місток між першим «Чужим» і «Прометеєм» для того, щоб нарешті дати усі відповіді про походження хижих інопланетян, котрі хвилюють уяву глядачів вже кілька десятиліть. «Заповіт» повторює сюжетну зав’язку «Чужого», в якій члени команди зіштовхуються з невідомим, несуть втрати, опановують себе і будь-яким чином намагаються позбутися інопланетного тіла. Втім, цього разу персонажам не вистачає людяності – лише у трьох членів команди є за плечами історія, яка так-сяк змушує перейматися їхніми життями. Всі інші скидаються на ходяче м’ясо для ксеноморфів, тому парадоксальним чином найбільшу емпатію викликають два персонажі-андроїди, яких грає один і той самий Майкл Фассбендер.

На відміну від «Прометея», стрічка більш подібна до перших робіт Скотта своїм відчуттям ізольованості, хоча тут бракує майстерного саспенсу, який раніше так вміло вибудовував режисер. Жарти команди корабля вже не такі невимушені, як у команди Ріплі, а музика Джеда Курзеля не тримає напругу, як саундтрек Джеррі Голдсміта. Натомість чистим задоволенням для глядачів стануть сцени з ксеноморфами, які народжуються, мутують та помирають із небаченою досі регулярністю. Попри низку недоліків, «Заповіт» все ж органічно вписується у франшизу і змушує пригадувати попередників не лише із ностальгією за кращими часами і якіснішими фільмами.

ЧУЖИЙ (1979)

У далекому 1979 році трейлер цього фільму обіцяв, що «У космосі ніхто не почує твій крик». Це гасло (а точніше – те, що воно втілювало) привело до кінотеатрів мільйони глядачів і зробило стрічку культовою класикою. Історія про команду «Ностромо», яка стикається з космічною потворою, вражала деталізацією і моторошною атмосферою клаустрафобії в космосі. Сержант Ріплі миттєво завоювала власну фанбазу образом сильної жінки, тож продюсери вирішили продовжити її історію вже за сім років.

ЧУЖІ (1986)

Врятована з космічного дрейфу сержант Ріплі знов зустрічається зі своїм старим ворогом – Чужим. Джеймс Кемерон переосмислив історію Скотта на власний лад, тож «Чужі» стали екшн-горором – на відміну від вдумливого трилеру першої частини. Рідкісний для сіквелу успіх дав життя іще двом частинам… які змогли поховати франшизу на довгі роки.

ЧУЖИЙ 3 (1992)

Існує дві версії фільму: прокатна і розширена. Жодна з них не режисерська, адже Девіду Фінчеру продюсери так і не дали втілити задумане. Версії різняться між собою, як і думки щодо них критиків й фанів. Гонорари Сігурні Вівер непомірно зросли і врешті-решт кіно з хибним маркетингом (трейлери натякали на сюжет на Землі) та химерним сюжетом відсторонилось як від глядача, так і від самого Фінчера. Хоча в канон додались нові види ксенормофів, які можуть тепер мутувати від собаки\бика, нічого нового у франшизу це не принесло.

ЧУЖИЙ: ВОСКРЕСІННЯ (1997)

Вчені клонують сержанта Ріплі для експериментів. Чужих тримають під наглядом у клітках, а на борт корабля прибувають космічні пірати, котрих використовують в якості інкубаторів. Врешті-решт Ріплі знову береться за зброю і показує, де раки зимують. Сценарист – Джосс Відон, режисер – Жан-П’єр Жене. Зіткнення двох різних культур породило один з найбільших провалів свого часу, студія була невдоволена роботою сценариста, сценарист – роботою режисера. Брак сюжетної логіки і чудернацькі візуальні рішення стали останнім цвяхом у труні сержанта Ріплі. Більше до її історії ніхто не повертався.

ЧУЖИЙ ПРОТИ ХИЖАКА (2004) \ ЧУЖІ ПРОТИ ХИЖАКА: РЕКВІЄМ (2007)

Після «гостьової появи» Чужого у фіналі сіквелу «Хижака» почались розмови про кросовер. Проект вилився у два неканонічні та вельми прохідні слешери, які кортить забути після перегляду. На щастя, це вдається без особливих зусиль.

ПРОМЕТЕЙ (2012)

Рідлі Скотт оголошує про повернення у всесвіт «Чужого», але насправді поривається оповісти про витоки людства, вшановуючи ксеноморфів реверансами, які відгукуються в «Заповіті». Хоча режисер і попереджав, що не вважає фільм частиною антології, недоліків вистачило й без того – пригадайте хоча б логіку вчинків групи науковців (sic!) Практичний Скотт повертається до всесвіту Чужих саме через «Прометея» – один з його антагоністів, андроїд Девід, відіграє ключову роль у «Заповіті». Новий фільм Рідлі Скотта має усі шанси повторити долю «Прометея», котрого вщент критикували після виходу, але раптово полюбили за декілька років. Втім, іноді розчарування відданих фанів виявляється зажорстоким.

Сподобалась стаття? Допоможи Moviegram стати краще

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Франшизи