Ігри Gamescom: стати чашкою, пережити чуму, знайти смисл життя

Щорічна грандіозна виставка Gamescom представляє все, що відбувається на піку ігрової індустрії. Тут можна знайти свіжоштамповані продукти «корпорацій зла» – Ubisoft і Electronic Arts, останні оновлення шалено популярних шедеврів Blizzard, а також нові консольні ексклюзиви PlayStation та Xbox. Однак мене цікавили передовсім ігри, які містять принаймні претензію на глибший смисл, та ігри, що йдуть на крок далі чи то в сюжеті, чи то в стилі, чи то в компонентах механіки. І так вже сталося, що більшість таких є переспівами більш ранніх шедеврів.

Зауважте: ролики, які присутні в даному матеріалі, не були частиною представлення ігор. Відео з презентацій офіційно поки не було викладено для широкого загалу.

 

Torment: Tides of Numenera

Плакат із підписом голови inXile Браяна Фарґо

Презентація Torment: Tides of Numenera (TTON) була, напевно, найбільш камерною та затишною з усіх, які були на виставці – ніби збіговисько старих друзяк. Усі вже знали загальну канву майбутньої гри, але прагнули побачити її в дії. TTON має справді віддану базу фанатів, адже, нагадаю, гра зібрала на Kickstarter понад чотири мільйони доларів.

З одного боку, це оповідь про надзвичайно нестандартний Дев’ятий світ, що пережив чимало перероджень. Він сповнений магії, яка насправді є технологіями, що лишилися від старих цивілізацій, технологіями, інструкції від яких були безповоротно втрачені. Одна з перших компаньйонів гравця має фрагментовану душу та існує одразу у багатьох вимірах. Ми бачимо, як навколо неї постійно вовтузяться її ж тіні із інших реальностей.

З іншого боку, гра не змушує рятувати світ. Як зазначають автори, студія inXile, мета – знайти відповідь на запитання «Чого вартує життя людини?» Враховуючи, що TTON є духовним спадкоємцем Planescape Torment, ми твердо можемо сподіватися на масу незвичних ігрових фракцій із пропрацьованими мотиваціями.

Автори обіцяють, що сюжет міститиме безліч моральних дилем, більшість яких матимуть відчутні наслідки. Ці дилеми траплятимуться навіть посеред бою: ви можете спробувати під час битви вмовити супротивника відступити. Якщо ви вб’єте його поплічників, він здасться, і навпаки, якщо вбити головного нападника – його поплічники можуть втекти самі.

Наполегливо рекомендую в першому кварталі 2017-го зіграти в TTON. А особливо раджу зробити це всім шанувальникам Planescape Torment та старих рольових ігор загалом.

 

Dishonored 2

4

Косплей Корво Аттано, головного героя першої Dishonored

Сіквел однієї з найкращих ігор у жанрі stealth, оригінал якої вразив своєю увагою до деталей архітектури та яскравими типажами героїв другого плану. Перший Dishonored фактично являла собою одразу два різні продукти: гру про месника з широким арсеналом зброї, пристроїв та надприродних здібностей для жорстокого винищення ворогів, а також гру про тінь, яка нечутно пересувається підвалами і дахами стімпанкового міста, копаючись в його таємницях і намагаючись його врятувати.

З часу завершення подій оригінального Dishonored минуло 20 років. Імператриця Емілі зі своїм батьком, головним героєм першої частини, відправляється до південного міста Карнака. В центрі уваги презентації, як і роликів, що йшли із нею в комплекті, – чудернацький будинок одного з впливових мешканців Карнаки, який винайшов механічних солдатів. І він забрав у Емілі щось, що по праву належить їй.

З відеопрезентації склалося враження, що гра матиме більший акцент на агресивному проходженні, ніж її попередниця. Однак, можливо, це лише тому, що арсенал гравця завжди був більше орієнтований на жорстокий підхід, а в презентації прагнули показати передовсім його оновлення. Натомість обережні гравці майже ніякого арсеналу не потребують, і їх modus operandi значно важче представити видовищно.

Dishonored 2 має вийти 11 листопада.

 

Little Nightmares

У світі Little Nightmares усі предмети трошки більші, ніж треба

У світі Little Nightmares усі предмети трошки більші, ніж треба

Із нових проектів, які не є сиквелами чи перезапусками, найбільше вразила Little Nightmares. Передусім – своїм стилем, водночас моторошним і милим, страхітливим і кумедним. Розробники однозначно черпали натхнення зі старих лялькових мультиків, а, може, навіть і з власних дитячих страхів.

Це історія про дівчинку, що шукає вихід із судна під назвою «Утроба», на якому проживають дивні й небезпечні створіння. Враховуючи, що гра на ранньому етапі розробки називалася Hunger, нескладно припустити, що страховиська хочуть дівчинку з’їсти. Однак на кораблі є і більш дружні (та дрібніші) істоти.

Суто з точки зору ігроладу, це пазл і водночас платформер не без елементів хорору. Хто зацікавився, уже зараз може розгадати невеличку головоломку на сайті гри.

 

Мор. Утопія (Pathologic)

6

До російських розробників з Ice-Pick Lodge дістатися не вдалось. Вони засіли в бізнесовій зоні, куди мене навідріз відмовилася пропускати охорона. Менш із тим, не згадати про їхнє дітище «Мор. Утопія» (в англомовній версії – Pathologic) було би неприпустимо.

Отож, Pathologic – це один з перших симуляторів виживання в їхньому сучасному вигляді. Ви потрапляєте у провінційне містечко, яке охоплює і поступово зжирає невідома хвороба. Так, звісно, від гравця очікують, що він врятує це місто, але задача ця не з легких, оскільки для початку треба самому не сконати від інфекції, голоду чи ножа якогось волоцюги.

У містечку люди тримаються древніх степових звичаїв і противляться раціональному мисленню. Однак при цьому постає питання, що взагалі є раціональним? І чи такі вже алогічні місцеві ритуали? У кожного з персонажів гри є власні відповіді на ці філософські запитання, а на додачу – маса власних запитань. Хвороба затьмарює свідомість і породжує демонів.

Це одна з небагатьох ігор, де персонажі часто намагаються вам замилити очі. Однак водночас це дуже правдива, життєва гра, де очевидно, що немає якогось конкретного великого лиходія, смерть якого вмить змінить світ на краще. І немає персонажів, які б існували просто, щоб навантажити вас квестом: у кожного – свої інтереси, і вони від них не відступлять.

Оригінальну гру 2006 року планували перевидати з оновленою графікою і виправленими багами. Однак в ході творчого процесу Ice-Pick Lodge вирішили, що правильно буде таки створити re-imagining, а не ремейк старої гри. На нас чекають вдосконалений інтерфейс, більше особистих історій мешканців міста, реалістичніші сутички і правдоподібні завдання. І все це – до кінця осені поточного року.

 

Prey

7

Головний герой оновленої Prey прокачується через око, тому воно таке червоне

Багатостраждальна Prey в 2006-му продемонструвала публіці чимало вдалих рішень, але так і не дочекалася сиквелу. Ще до славнозвісної Portal вона представила портали та загравання із гравітацією. Окрім того, Prey запам’яталася використанням нестандартної зброї та можливістю покидати власне тіло задля долання перепон, дослідження локації та відслідковування ворогів-інопланетян.

У новій Prey, яку Bethesda обіцяє видати в 2017 році, вороги радше схожі на привидів, аніж на прибульців. І головний герой тепер – працівник космічної станції, а не жертва НЛО. Про сюжет загалом поки відомо небагато. Але що залишається головним і незмінним – це змога гратися згаданим нестандартним озброєнням та здібностями. Наш герой може вселятися в неживі предмети, наприклад, в чашку, і в її подобі прокотитися повз ворогів чи в якусь дрібну шпарину, або ж за допомогою енергетичного імпульсу жбурнути себе через усю кімнату. Іншою фішкою є спеціальна бомба, що перетворює речі на сиру матерію, з якої можна потім сконструювати якесь нове корисне приладдя.


Звичайно, це далеко не всі ігри, які були варті уваги на Gamescom, однак я певен, що ця п’ятірка має потенціал розповісти найзахопливіші історії. За кілька місяців ми матимемо нагоду в цьому переконатися.

 

  • Bearded Fox

    Класний огляд!!