Вийшла демо-версія нового «Мору. Утопія» – страхітливого світу магічного реалізму, що позбавлений класичних уявлень про ігрові квести і сповнений некомфортних питань про природу смерті.

 

Російська студія Ice-Pick Lodge цього тижня відкрила для широкого загалу демо-версію перезапуску своєї легендарної «Мор. Утопія», яку ми називали однією з найбільш очікуваних ігор після минулорічного Gamescom. Демо-версія під назвою «Біля мармурового гнізда» пропонує пережити лише один ігровий день одного з головних героїв, однак який же моторошний цей день!

Розробники запевняють, що «Мармурове гніздо» – окрема історія. Або, ймовірно, одна з варіацій розвитку подій. Дві третини міста уже загинули від піщаної чуми, і гравцю дається змога вберегти від зараження поки що чисті квартали… чи принаймні врятувати власну шкуру.

Санітари прогулюють службу на пікніку за містом.

Атмосфера класичного «Мору» відчувається з першої ж хвилини – це атмосфера марення, сну людини із лихоманкою. Все, що відбувається, балансує на перетині магічного реалізму, нічного жахіття та сюрреалізму. Випадковий перехожий говорить з вами так, ніби ви не на вулиці стоїте, а лежите десь у лікарні в передсмертній агонії. Місцевий правитель робить усе, аби епідемія добила решту міста. Пара людей із підозрою на хворобу не хочуть полишати стіни собору, оскільки вважають, що час тут зупинився, і доки вони не вийдуть – не помруть.

Діалоги, які враз вибивають із зони комфорту

Це незвичайна гра. Намагаючись розібратися із чортівнею, що відбувається довкола, наш герой-лікар не виконуватиме типових квестів «подай-принеси». Радше він реагує на ситуації, з якими стикається, поки блукає містом. Ось діти чатують біля підозрілого будинку, ось закрита військовими аптека, а ось актори-трагіки репетирують свою виставу – у кожному з цих епізодів криються можливі сюжетні повороти. Замість легендарних скарбів чи зброї лікар знаходить аргументи для свого «фінального бою», якщо це можна так назвати. Чи багато ви знаєте ігор, де головна зброя – це аргумент?

Тішить, що для проходження гра часто пропонує кілька різних варіантів, кожен з яких має власні наслідки. Звісно, це не виключає того, що ви можете проґавити усі можливості докопатися до суті.

Всі шляхи ведуть до фінальної проблеми

Замість щоденника із хронологічними записами, гра використовує павутину з уривків інформації, які знаходить гравець. Вони поступово складаються у своєрідний пазл – по-перше, це красиво. Але я не певен, що це абсолютно вдале рішення, оскільки буває важко відрізнити інформацію про можливі подальші дії («Мене хотів бачити Суддя», тому варто зайти до нього в гості) від висновків, які робить лікар («Чума – це іспит»).

Хтонічні демони провінційного містечка

Діалоги «Мармурового гнізда» не лише розкривають сюжет демо-версії, але й посилаються на деякі сюжетні повороти основної гри, і навіть пояснюють деякі механіки (зокрема – як захиститися від хвороби). Таким чином, гравцям-новачкам буде легше і цікавіше знайомитися із реаліями «Мору». А ще у діалогах як ніколи раніше вчувається характер нашого ігрового альтер его, його відчайдушне раціо в кожній із можливих, хоча і таких різних фраз. Часом складається враження, що вибір з-поміж варіантів відповіді не грає великої ролі, але це не так. Великі можливості відкриваються часом через незначну зміну настрою в розмові, через мінімальну згоду або незгоду.

ПАЦІЄНТ ІЩЕ СИРИЙ

Гра поки що повна багів та неоптимізована. Мій ноутбук гріється від «Мармурового гнізда» більше, аніж від «Відьмака» або Dark Souls. Візуально та функціонально не дороблені деякі елементи. Автори так і попереджають на початку – «будьте морально готові», це «пре-альфа». При цьому «Гніздо» уже враховує низку технічних проблем, які мала його закрита версія.

Автори попереджають

До недоліків я додав би ще й те, що демо-версія розкриває здебільшого філософську сторону «Мору». На теми самої епідемії та провінційної політики, що відігравали важливу роль в оригіналі, просто бракує часу і простору – «Гніздо» можна пробігти за дві години. Однак демо-версія чудово впоралася із головним завданням: передати суть і атмосферу гри. Із нетерпінням очікуємо на вихід повної версії «Мору. Утопія», а поки що – вперед, качайте безкоштовну демку в Steam та шукайте власні відповіді на питання: «Чи можна вмерти правильно?».

Сподобалась стаття? Допоможи Moviegram стати краще

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.