73-й Берлінський кінофестиваль оголосив переможців

Багато несподіванок та невеликі радості

26-го лютого завершився 73-й Берлінський Міжнародний кінофестиваль, де наша редакція за 10 днів подивилася понад 50 стрічок з різних секцій. 

Серед конкурсантів можна було знайти майбутні глядацькі гіти на кшталт «Минулі життя» та «Сузумі»; дослідити нове німецьке кіно через стрічки Крістіана Петцольда та Ангели Шенелець; звернути увагу на сміливі документальні фільми типу «Наше тіло» та Kokomo City; порадіти за  українське ігрове та документальне кіно – 5 стрічок у різних секціях.

Головні нагороди розподілили дещо несподівано. «Золотого Ведмедя» за найкращий фільм основного конкурсу отримала «На Адаманті» – документальна стрічка, що розповідає про міський човен-притулок для людей з психічними розладами. Безумовно, цей вибір обґрунтований важливістю соціальної уваги до таких людей. Водночас, він вказує на те, що весь світ сьогодні трішки божевільний. Однак з точки зору форми, фільм не виділяється сміливістю чи новаторством на тлі інших конкурсантів.

Гран-прі журі вручили картині «Червоне небо» Крістіана Петцольда – зворушливій, смішній та дуже гарній. «Срібного Ведмедя» за найкращу режисуру отримав живий класик Філіпп Гаррель за автобіографічний фільм «Велика колісниця».

Нагороду за найкращий сценарій отримав фільм, де здається, сценарію зовсім немає – «Музика» Ангели Шенелець. Хоча картина і дійсно варта уваги, але не за свій переказ міфу про Едіпа, а за експериментальність та тонку роботу з музикою і тишею.

«Срібний ведмідь» за найкращу роль, здається, вперше в історії отримала така молода акторка – 8-річна Софія Отеро з фільму «20 000 видів бджіл». У ньому вона грає дівчинку з чоловічими статевими ознаками, через що має проблеми з ідентифікацією. Іншим цікавим та сміливим акторським вибором журі стало нагородження транс-персони Теї Ери призом за найкращу роль другого плану у фільмі «До кінця ночі».

Що потішило, так це переможець секції Encounters – фільм «Тут» Баса Девоса. Це безумовний фаворит критиків й один з улюбленців нашої редакції, який закохав у магічну атмосферність своєї стрічки.

Іншими переможцями секції стали документальні стрічки, що резонує і з вибором журі основного конкурсу. Одна з них, фільм «Луна» Тетяни Уесо, отримав цілих дві нагороди – за найкращий документальний фільм та режисуру. 

Секція «Панорама» цьогоріч була дуже сильною та зібрала 35 світових та європейських прем’єр. У цій програмі переможців обирають саме глядачі, які, очікувано, закохались в стильну й актуальну документалку Kokomo City, де темношкірі трансгендерні секс працівниці розповідають про життя, роботу та свої погляди. Другим документальним улюбленцем стала стрічка «Вічна пам’ять», яка вже встигла взяти гран-прі «Санденсу».

Вибірковий список переможців:

Основний конкурс
  • «Золотий ведмідь» за найкращий фільм – «На Адаманті» (On the Adamant), реж. Ніколя Філібер
  • Гран-прі журі – «Червоне небо» (Red sky), реж. Крістіан Петцольд
  • Приз журі – «Погане життя» (Bad living), реж. Жуан Каніжу
  • «Срібний ведмідь» за найкращу режисуру – Філіпп Гаррель (The Plough / «Велика колісниця»)
  • «Срібний ведмідь» за найкращий сценарій – «Музика» (Music), реж. Ангела Шенелець
  • «Срібний ведмідь» за найкращу головну роль – Софія Отеро (20 000 species of bees / «20 000 видів бджіл»)
  • «Срібний ведмідь» за найкращу роль другого плану – Теа Ере (Till the end of the night/ «До кінця ночі»)
  • «Срібний ведмідь» за видатний художній вклад (операторська робота) – Елен Лувар, «Диско хлопчик» (Disco boy), реж. Джакомо Аббруццезе
  • Приз екуменічного журі – «Тотем» (Totem) Ліли Авілес
  • Приз ФІПРЕССІ – «Виживання доброти», реж. Рольф де Хір
Encounters
  • Найкращий фільм – «Тут» (Here), реж. Бас Девос)
  • Найкращий режисер – Тетяна Уесо (The Echo/«Луна»)
  • Спеціальний приз журі – «Самсара» (Samsara), реж. Луіс Патиньо та «Орландо, моя політична біографія» (Orlando, My Political Biography), реж. Пол Б. Пресьядо
  • Найкращий документальний фільм (всі секції) – «Луна», (реж. Тетяна Уесо)
Panorama
  • Глядацький приз (ігрове кіно) – «Сіра» (Sira), реж. Аполлін Траоре
  • Другий глядацький приз (ігрове кіно) – «Обтяжений» (The Burdened), реж. Амр Гамал
  • Третій глядацький приз (ігрове кіно) – «Акушерки» (Midwives), реж. Леа Фенер
  • Глядацький приз (документальне кіно) – Kokomo City, реж. Д. Сміт
  • Другий глядацький приз (документальне кіно) – «Вічна пам’ять» (The Eternal Memory), реж. Майте Альберді
  • Третій глядацький приз (документальне кіно) – «Кладовище кіно» (The Cemetery of Cinema), реж. Тьєрно Сулейман Дьялло
Generation Kplus
  • «Кришталевий ведмідь» за найкращий фільм – «Солодкий як» (Sweet as), реж. Джуб Клерк
  • Спеціальний приз за найкращий короткий метр – «Прокидаючись у тиші» Міли Жлуктенко і Даніеля Асаді Фаезі
Generation 14plus
  • «Кришталевий ведмідь» за найкращий фільм – «Адольфо» (Adоlfo), реж. Софія Ауза
  • Гран-прі журі – «Колібрі» (Hummingbirds), реж. Сільвія дель Кармен Кастанос, Естефанія Контрерас
Приз Тедді
  • Найкращий повнометражний ігровий фільм – «Всі кольори світу між чорним та білим» (All the Colours of the World Are Between Black and White), реж. Бабатунде Аполово
  • Найкращий документальний фільм/есей – «Орландо, моя політична біографія» (Orlando, My Political Biography), реж. Пол Б. Пресьядо
  • Найкращий короткометражний фільм – Dipped in Black, реж. Меттью Торн, Дерік Лінч
  • Приз журі – «Срібний серпанок» (Silver Haze), реж. Саша Полак
  • Спеціальна нагорода – Sunny Bunny (програма міжнародного кінофестивалю «Молодість», що у Києві)
Короткометражний міжнародний конкурс
  • «Золотий ведмідь» за найкращий фільм – «Гусінь» (Les chenilles), реж. Мішель Кесервані, Ноель Кесервані
  • Приз журі за найкращий фільм – Dipped in Black, реж. Меттью Торн, Дерік Лінч
  • Спеціальна згадка – «Це побачення», реж. Надія Парфан
0 0 голоси
Рейтинг статті

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

0 Коментарі
Найстаріші
Найновіше Найбільше голосів
Зворотній зв'язок в режимі реального часу
Переглянути всі коментарі

Сподобалась стаття?

Допоможи Moviegram стати кращим