Цьогоріч остання робота Микити Лиськова «Кохання» привернула на себе багато уваги. Ще б пак, іронічне висловлювання про почуття жителя сучасної України, провідним елементом якого є звичайний пластиковий пакет, завоювало не тільки серця глядачів, а й журі численних кінофестивалів. Зокрема, стрічка отримала головні нагороди на Turku Animated у Фінляндії та на українських фестивалях: Linoleum, WIZ-ART, «Відкриті ночі» й «Молодості». До того ж, стрічка презентувалася на кінофестивалі в Ансі – одному з найпрестижніших анімаційних фестивалів Європи.
Ми попросили аніматора розповісти про найкращий короткий метр. Микита Лиськов також активно веде телеграм канал, де викладає свіжі анімаційні новинки, які з’являються у відкритому доступі.
Микита Лиськов
аніматор, режисер анімаційних стрічок «Кохання», «The End» та «Я купив велосипед»
Нічого не відбувається
Tan Atqanda Qaytmaq, реж. Michelle & Uri Kranot
Не знаю що
Don’t know what, реж. Thomas Renoldner
Томасу Ренолднеру за п’ятдесят і він давно займається експериментальним кіно – знімає на кіноплівку невеликі біографічні фільми. Але популярність йому приніс його новий фільм «Не знаю що» (Don’t know what), у якому він зафільмував сам себе, а потім завдяки монтажній програмі кадр за кадром перемонтував частини фільму в різному порядку. У мережі, на жаль, його поки немає, але можна переглянути попередній фільм Томаса Ренолднера, трохи менш хітовий, але створений тією ж технікою
Малюк
Little Boy, реж. Kristian Pedersen
Стрічка має таку назву, тому що присвячена трагедії в Хіросімі. «Малюком» називали одну з бомб, яку скинули американці. Фільм документальний і абстрактний, але водночас сюжетний – рідкісний випадок.
Манівальд
Manivald, реж. Chintis Lundgren
Яйце
Egg, реж. Martina Scarpelli
Кислотний дощ!
Acid Rain!, реж. Tomek Popakul
«Кислотний дощ!» – суперхіт від польського генія Томека Попакула, зроблений у техніці нестандартного глітчевого 3D із використанням захоплення руху. Прем’єра відбулася цього року на Санденсі. Стрічка перебуває у відкритому доступі і водночас активно подорожує фестивалями. Це ніби пов’язано з тим, що вона номінується на Оскар. Також я б рекомендував подивитися попередній фільм «Чорний» (Black), він теж є у відкритому доступі.
Неправильний кінець палички
The Wrong End of the Stick, реж. Terri Matthews
Метелик
Moth, реж. Allison Schulnik
Незроблене
Undone, реж. Hisko Hulsing
Серіал «Незроблене» від Amazon зроблений у техніці ротоскопіювання. Спочатку акторів знімають на відео, потім художники покадрово відмальовують кожного з персонажів. Наступний етап після цього – тло: воно намальоване вручну олійними фарбами на полотнах. До кожної серії створюється майже 300 картин – дев’ять художників студії займаються тільки цим.
Техніка ротоскопіювання обрана не випадково, вона дозволяє стилістично поєднувати реальність та світ галюцинацій, у який потрапляє головна героїня. Цей серіал – одне з підтверджень сучасної тенденції на те, що анімація може бути не тільки дитячим жанром. Виробляється дедалі більше подібних фільмів, і великі студії починають розуміти, що анімаційні фільми зі серйозною тематикою також мають свого глядача. Нещодавно стало відомо, що другий сезон уже в розробці.
Серед чорних хвиль
Among The Black Waves, реж. Анна Буданова
«Серед чорних хвиль» – просто хороше зрозуміле та повчальне кіно з відтінком таємничості. У найкращих традиціях радянської анімації.
Дивізіональні артикуляції
Divisional Articulations, реж. Max Hattler
Макс Гаттлер народився 1976 року в Німеччині, вчився в лондонському Королівському коледжі мистецтв – напевно, одному з найкращих місць світу для вивчення авторської анімації. Фільми Макса Гаттлера не мають сюжету, вони абстрактні, найчастіше – це геометричні фігури. Макс викладає в університеті Гонконгу. Стрічку «Дивізіональні артикуляції» він зробив разом зі своїми студентами, використовуючи спеціально розроблену для нього програму для створення глітч-ефекту.
Потворний
UGLY, реж. Nikita Diakur
Сон Беліаля
Belial's Dream, реж. Robert Morgan
У 1982 році в Америці було знято культовий трешовий фільм жахів «Кошик» (Basket Case). У 2016 цей фільм відреставрували та перевидали на Blue-ray-дисках. Для того, щоби доповнити диск чимось ексклюзивним видавці замовили аніматору Роберту Моргану зняти п’ятихвилинний римейк на «Кошик». Рекомендую до перегляду обидва фільми, але почніть з анімаційного.
Котячі дні
Cat days, реж. Jon Frickey
«Котячі дні» – красивий та зворушливий сюжет про дитину та її сприйняття світу.