Пошук
Close this search box.
Пошук
Close this search box.

«Кров моєї крові» Марко Беллоккьо. Католики катують українку

На екрані піддають тортурам справжню святу, але насправді Марко Беллоккьо знущається над непідготованим глядачем. Ми вирішили зробити усе можливе, аби зарадити цьому

Перша екзекуція: страждання вінницької дівчини


Майже напочатку молодій дівчині Бенедетті вкорочують коси, і нам вже болісно. Ми ще не знаємо, у чому полягає провина, але серце вже крається. До того ж, її роль належить Лідії Ліберман (Оболенській) – українці з Вінниці, а страждання співвітчизників завжди зачіпають. Хоч далі будуть певні пояснення щодо її причетності/непричетності до гріха, перед цим ми можемо провести будь-які паралелі та вигадати свою історію. Наприклад:

Молода українка приїжджає на заробітки до Італії, але чомусь потрапляє замість омріяної сучасної Європи у варварське, скажімо, XVI століття. Там вона зустрічає жахливу мізогінію, шовінізм та інші непривабливі речі, через які її і засуджують за двома статтями: як чужинку і вродливу жінку (якщо ви читали «Молот відьом», то в курсі, що останнє – страшніший гріх). Ще й священик трохи її підставив – спересердя покінчив з собою. Дуже необачно з його боку. Загартована тяжкою, але добре оплачуваною роботою, і явною відсутністю родинних зв’язків з «конотопською відьмою» Явдохою Зубихою, Бенедетта гордовито проходить крізь усі випробування і тоді на неї чекає…

12914742_1035491686526007_1042505570_o


Екзекуція друга: старіння


Марко Беллоккьо зробив те, про що багато режисерів лише мріють: наплював на глядачів. Ймовірно, тепер мало хто подивиться «Кров моєї крові» – але ті, хто все ж наважаться, побачать чи не найкращий сучасний італійський фільм. Ну… якщо можна назвати його сучасним. Ні манера зйомки, ні навіть акторський склад не допомагають у цьому. Хіба що можна відзначити Альбу Рорвахер, зірку італійського незалежного кіно.

Одразу згадується Паоло Соррентіно (до речі, виконавець головної ролі у Беллоккьо – Роберто Херліцка – грав і у «Великій красі» Соррентіно), який останнім часом знімає нове старе кіно. Але якщо Соррентіно лише грається у класику, стилізуючи свої фільми під Самі-Знаєте-Кого (* – якщо ні, то дивіться примітку в кінці матеріалу) і вкладає власні смисли, то Беллоккьо і є нинішнім класиком італійського кіно. Насправді, режисер іронізує над своєю старістю, як і всі ці, знаєте, досі живі майстри старої школи. Інша справа, що це не дуже очевидно: про Марко Беллокьо вже встигли трохи призабути. Але він явно не забув про тренд, який вже дещо втратив актуальність.

e94e40fac5108f004b321548c02c98b8e5ad79d5



Екзекуція третя: постмодернізм


Призабутий – ключове поняття фільму. Призабутий Марко Беллоккьо зняв фільм у трьох трохи призабутих жанрах: житія святих, історична костюмована драма у найгіршому сенсі цього слова (може здатися, що сценарій побудований на творчому спадку Дюма-батька і Дюма-сина, але насправді – ні) та італійська сатира. Якщо вам здається, що вже з жанрами щось пішло не так – то це тільки початок. Далі у справу вступає спадок, можливо, не стільки забутого, скільки взагалі не дуже відомого на наших теренах американського постмодерніста Доналда Бартелма.

Говорити, про що саме пише Бартелм – невдячна справа, але давайте хоч дещо відзначимо. По-перше, Доналд Бартелм є представником американської школи чорного гумору. Пам’ятаєте, італійська сатира у жанрах? По-друге, Бартелм нерідко відправляє своїх героїв у історичне минуле, щоправда, в нерозривному зв’язку з сучасністю. Але саме тут і доведеться зупинитися, аби не заспойлерити цілий пласт літературної творчості та окремо узятий фільм. Але повірте, ви зрозумієте, про що я, ознайомившись з творами.

Відчуваєте, яке напруження у полі інтертекстуальності? Вірна прикмета, що треба йти на фільм. А от для страждань чи задоволення – вирішуйте вже під час перегляду. Кожен, хто встане під час сеансу і піде з залу, буде настільки ж правий, як і ті, хто залишаться до кінця. Однак нагорода за перегляд може виявитися зовсім неспіврозмірною. Що ж, задля цього і писалося це попередження.

l.php


* Фелліні та Антоніоні. Соромно, їй Богу.

Сподобалась стаття?

Допоможи Moviegram стати кращим

0 0 голоси
Рейтинг статті

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

0 Коментарі
Найстаріші
Найновіше Найбільше голосів
Зворотній зв'язок в режимі реального часу
Переглянути всі коментарі