96-та премія «Оскар» оголосила номінантів

«20 днів в Маріуполі» тепер офіційно номінований у категорії «Найкращий повнометражний документальний фільм»

23 січня 2024 року премія «Оскар» оголосила номінантів та номінанток. Для нас найголовнішою подією стало те, що фільм «20 днів в Маріуполі» українського режисера Мстислава Чернова потрапив у номінацію «Найкращий повнометражний документальний фільм».

Це вперше, коли фільм українського режисера здобув номінацію у цій секції, але не вперше, коли туди пройшло кіно, створене за участі України. Так, у 2016-му році у цій же секції опинився фільм «Зима у вогні» Євгена Афінеєвського, а у 2023-му – «Будинок зі скалок» Сімона Леренґа Вільмонта.

Серед лідерів за кількістю номінацій – «Оппенгеймер» (13 номінацій), «Бідолашні створіння» (11 номінацій), «Вбивці квіткової повні» (10 номінацій) та «Барбі» (8 номінацій). З «Барбі» вийшло найдивніше – феміністичний маніфест, який наразі є однією з найкасовіших стрічок, знятих жінкою, чомусь не потрапив у категорію з режисури. Так само немає номінації у «Барбі» Марго Роббі, на відміну від «Кена» Раяна Ґослінґа (той, до речі, вже висловився з цього приводу).

Серед цьогорічних рекордсменів – Мартін Скорсезе, у якого найбільше режисерських номінацій в історії премії. Його колега по Новому Голлівуду Стівен Спілберг теж побив один з рекордів – він найбільш номінований продюсер в історії у категорії «Найкращий фільм».

Остаточні переможці стануть відомі 10 березня 2024 року. А поки що ділимося повним списоком номінантів:

Найкращий фільм

– «Американське чтиво» (American Fiction);

– «Анатомія падіння» (Anatomy of a Fall);

«Барбі» (Barbie);

– «Залишені» (The Holdovers);

«Вбивці квіткової повні» (Killers of the Flower Moon);

«Маестро» (Maestro);

– «Минулі житті» (Past Lives)

«Бідолашні створіння» (Poor Things);

– «Оппенгеймер» (Oppenheimer);

«Зона інтересу» (The Zone of Interest).

Найкращий режисер

– Джонатан Ґлейзер («Зона інтересу»);

Йоргос Лантімос («Бідолашні створіння»);

Крістофер Нолан («Оппенгеймер»);

Мартін Скорсезе («Вбивці квіткової повні»);

– Жустін Тріє («Анатомія падіння»).

Найкращий актор

– Бредлі Купер («Маестро»);

– Пол Джаматті («Залишені»);

– Кілліан Мерфі («Оппенгеймер»);

– Джеффрі Райт («Американське чтиво»);

– Колман Домінго («Растін» / Rustin).

Найкраща акторка

– Лілі Гладстон («Вбивці квіткової повні»);

– Сандра Гюллер («Анатомія падіння»);

– Кері Малліган («Маестро»);

– Емма Стоун («Бідолашні створіння»);

– Аннетте Бенінг («Наяд» / Nyad).

Найкращий актор другого плану

– Стерлінг Браун («Американське чтиво»);

– Роберт де Ніро («Вбивці квіткової повні»);

– Роберт Дауні-мол. («Оппенгеймер»);

– Раян Ґослінґ («Барбі»);

– Марк Руффало («Бідолашні створіння»).

Найкраща акторка другого плану

– Емілі Блант («Оппенгеймер»);

– Даніелль Брукс («Барва пурпурова» / The Color Purple);

– Америка Феррера («Барбі»);

– Джоді Фостер («Наяд»);

– Да’Він Джой Рендольф («Залишені»).

Найкращий оригінальний сценарій

– Жустін Тріє та Артур Гарарі («Анатомія падіння»);

– Девід Гемінґсон («Залишені»);

– Бредлі Купер та Джош Сінгер («Маестро»);

– Семі Берч («Травень, Грудень» / May December);

– Селін Сонґ («Минулі житті»).

Найкращий адаптований сценарій

– Корд Джефферсон («Американське чтиво»);

– Ґрета Ґервіг і Ноа Баумбах («Барбі»);

– Крістофер Нолан («Оппенгеймер»);

– Тоні Макнамара («Бідолашні створіння»);

– Джонатан Ґлейзер («Зона інтересу»).

Найкраща операторська робота

– Хойте ван Хойтема («Оппенгеймер»);

– Метью Лібатік («Маестро»);

– Родріго Пріето («Вбивці квіткової повні»);

– Роббі Раян («Бідолашні створіння»);

– Едвард Лекмен («Граф» / El Conde).

Найкращий міжнародний фільм

– «Ідеальні дні» (Perfect Days), реж. Вім Вендерс (Японія);

– «Учительська» (The Teachers’ Lounge), реж. Ількер Чатак (Німеччина);

– «Зона інтересу», реж. Джонатан Ґлейзер (Сполучене Королівство).

– «Я – Капітан» (Io Capitano), реж. Маттео Гарроне (Італія);

– «Снігова спільнота» (Society of the Snow), реж Хуан Антоніо Байона (Іспанія).

Найкращий повнометражний документальний фільм

– «Бобі Вайн: народний президент» (Bobi Wine: The People’s President), реж. Мозес Бвайо, Крістофер Шарп;

«Вічна пам’ять» (The Eternal Memory), реж. Майте Альберді;

– «Чотири дочки» (Four Daughters), реж. Каутер Бен Ганья;

– «Вбити тигра» (To Kill a Tiger), реж. Ніша Пахуджа;

«20 днів в Маріуполі», Мстислав Чернов.

Найкращий короткометражний документальний фільм

– «Абетка зі заборони книг» (The ABCs of Book Banning), реж. Тріш Адлесік, Назанет Хабнезгі, Шейла Невінс;

– «Перукар з Літл-Року» (The Barber of Little Rock), реж. Джон Гоффман і Крістін Тернер;

– «Острів поміж» (Island in Between), реж. С. Лео Чанг;

– «Остання ремонтна майстерня» (The Last Repair Shop), реж. Кріс Боверс і Бен Прудфут;

– «Бабуся і Бабуся» (Nǎi Nai & Wài Pó), реж. Шон Ванг.

Найкращий анімаційний фільм

– «Хлопчик і Чапля» (The Boy and the Heron);

– «Стихії» (Elemental);

– «Німона» (Nimona);

– «Людина-павук: Крізь всесвіт» (Spider-Man: Across the Spider-Verse);

– «Мрії робота» (Robot Dreams).

Найкращий короткометражний анімаційний фільм

– «Лист до свині» (Letter to a Pig), реж. Тал Кантор;

– «Девʼяносто пʼять почуттів» (Ninety-Five Senses), реж. Джаред Гесс;

– «Наша уніформа» (Our Uniform), реж. Єгане Могаддам;

– Pachyderme, реж. Стефані Клеман;

– «Війну закінчено! Натхнено музикою Джона і Йоко» (War Is Over! Inspired by the Music of John & Yoko), реж. Дейв Муллінс.

Найкращий короткометражний ігровий фільм

– «Після» (The After), реж. Міссан Герріман;

– «Непереможний» (Invincible), реж. Вінсент Рене-Лорті;

– «Лицар долі» (Knight of Fortune), реж. Лассе Ліск’єр Ноер;

– «Червоний, білий і блакитний» (Red, White and Blue), реж. Назрін Чоудхурі;

«Дивовижна історія Генрі Шугара» (The Wonderful Story of Henry Sugar), реж. Вес Андерсон.

Найкращий монтаж

– Тельма Шунмейкер («Вбивці квіткової повні»);

– Дженніфер Ламе («Оппенгеймер»);

– Йоргос Мавропсарідіс («Бідолашні створіння»);

– Лорен Сенечал («Анатомія падіння»);

– Кевін Тент («Залишені»).

Найкращі візуальні ефекти

– Ян Комлі, Джей Купер, Ендрю Робертс, Ніл Корбулд («Творець»);

– Такаші Ямадзакі, Кійоко Шибуя, Масакі Такагаші, Татсуджі Ноджіма («Годзилла: Мінус один»);

– Тео Б’ялек, Стефан Церетті, Алексіс Вайсброт, Гай Вільямс («Вартові галактики. Частина 3»);

– Ніл Корбулд, Сімоне Коко, Джефф Сазерленд, Алекс Вуттке («Місія неможлива: Розплата. Частина перша»);

– Сімон Коко, Ніл Корбулд, Чарлі Хенлі, Люк-Евен Мартін-Фенулле («Наполеон»).

Найкращі костюми

– Жаклін Дюрран («Барбі»);

– Жаклін Вест («Вбивці квіткової повні»);

– Девід Кроссман, Дженті Єетс («Наполеон» / Napoleon);

– Еллен Мірожнік («Оппенгеймер»);

– Голлі Уодінгтон («Бідолашні створіння»).

Найкращий грим і зачіски

– Карен Гартлі Томас, Сюзі Баттерсбі, Ашра Келлі-Блю («Ґолда» / Golda);

– Кей Георгіу, Кадзу Гіро, Лорі Маккой-Белл («Маестро»);

– Луїза Абель («Оппенгеймер»);

– Надя Стейсі, Марк Кулір, Джош Вестон («Бідолашні створіння»);

– Ана Лопез-Пуйсервер, Давід Марті, Монце Рібе («Снігова спільнота» / Society of snow).

Найкращий саундтрек

– Лора Карпман («Американське чтиво» / American Fiction);

– Джон Вільямс («Індіана Джонс і реліквія долі» / Indiana Jones and the Dial of Destiny);

– Роббі Робертсон («Вбивство квіткової повні»);

– Лювіг Йоранссон («Оппенгеймер»);

– Джерскін Фендрікс («Бідолашні створіння»).

Найкраща пісня

– The Fire Inside («Гарячий» / Flamin’ Hot);

– I’m Just Ken («Барбі»);

– It Never Went Away («Американська симфонія»);

– What Was I Made For? («Барбі»).

Найкращий звук

– Як Войт, Ерік Аадаль, Етан Ван дер Райн, Том Озаніч, Дін Зупанчіч («Творець»);

– Річард Кінґ, Стів Морроу, Том Озаніч, Джейсон Рудер, Дін Зупанчич («Маестро»);

– Кріс Бердон, Джеймс Матер, Кріс Манро, Марк Тейлор («Місія неможлива: Розплата. Частина перша»);

– Віллі Бертон, Річард Кінґ, Кевін О’коннелл, Гаррі Різзо («Оппенгеймер»);

– Джонні Берн, Тарн Віллерс («Зона інтересу»).

Найкраща робота художника(-ці)-постановника(-ці)

– Сара Грінвуд, Кеті Спенсер («Барбі»);

– Джек Фіск, Адам Вілліс («Вбивці квіткової повні»);

– Рут Де Йонг, Клер Кауфман («Оппенгеймер»);

– Шона Гіт, Джеймс Прайс, Жужа Міхалек («Бідолашні створіння»);

– Артур Макс, Еллі Ґріфф («Наполеон»).

5 1 голос
Рейтинг статті

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

0 Коментарі
Найстаріші
Найновіше Найбільше голосів
Зворотній зв'язок в режимі реального часу
Переглянути всі коментарі

Сподобалась стаття?

Допоможи Moviegram стати кращим