Пошук
Close this search box.
Пошук
Close this search box.

23 анімації кінофестивалю Linoleum

Як не поїхати дахом, побудувати дім та відчути 50 відтінків кохання

З 4 до 8 вересня 2023 року в Києві відбудеться 10-й міжнародний фестиваль актуальної анімації та медіамистецтва LINOLEUM. Цьогорічна тема фестивалю – «Життя-Буття». Її підкріплює візуальний концепт створений з мемів українців про повномасштабне вторгнення.

Ми зібрали 23 фільми фестивалю з кожного блоку, які варті вашої уваги. Розклад та повну програму, щоб розширити watchlist, можна знайти на сайті LINOLEUM. 

Програма: Сад мого серця

«З найкращими побажаннями, кохана. Твій коханий.»

реж. Ґабріель Ґабріель Ґарбл

На персональному сайті режисер каже, що в першу чергу він ілюстратор, трохи музикант і великий любитель з побажань кохання іншим. Його останній фільм буквально просякнутий вібраціями любові. Всі зображення намальовані рухливими лініями, які «дихають» разом з історією.

На відміну від яскравого візуалу, сюжет – сумний та щемливий. Головний герой – хлопчик, який переживає втрату та згодом знайде нове віддзеркалення себе.

Програма: Наш тісний дім

«Вечеря»

реж. Даніель Барані

Програма «Наш тісний дім» присвячена нестерпній легкості буття кожної родини. Але навряд чи так скажеш про фільм угорського аніматора: це історія про запеклу боротьбу з маленькими копіями самого себе, яка, як і багато сімейних вечерь, призведе до катастрофічних наслідків.

Програма: Приховані бажання

«Любов по-справжньому»

реж. Інес Седан

Неонові пошуки любові припиняються, коли друзі радять зареєструватися на сайті знайомств. А відтак наступає нова епоха: залежності від віртуального світу в телефоні та токсичного чоловіка, який видається єдиним варіантом, що втілить сексуальні фантазії.

Цей фільм – адаптація репортажу Алена Левковича з французького радіо «Люби мене в Тіндер». Світова премʼєра відбулася в конкурсі головного фестивалю з анімації в Ансі. 

Програма: Речі, які зникають

«Диво»

реж. Нінке Дойц

40-річна Ірма приїжджає на курорт all-inclusive у відпустку. Доволі швидко вона розуміє, що їй немає тут місця – курорт призначений радше для молодих родин, ніж для самотніх людей. Героїня шукає своє місце, розчиняючись у водах басейну і готелю з пластиліну. 

Програма: А журавлі і далі танцювали

«Любов у часи вугільної економіки»

реж. Томаш Сівінські

Польща, 1963 рік. Найлютіша зима століття у самому розпалі. Доісторична риба робить перший крок на суші. Пара тиранозаврів, що обіймаються, скоро вимре. Димарі весело випльовують клуби чорного диму. А молодий вантажник вугілля шалено закоханий у красуню. Цей жар кохання не дає йому замерзнути.

Малюнок олівцем та, що логічно, вугіллям сповнений сексу та тепла на тлі снігових завалів, що вкривають країну планової економіки.

Програма: Український конкурс

«Мокош»

реж. Анна Дудко

Авторка фільму, Анна Дудко, відома своєю анімацією про хтиву русалку «Глибока вода», що отримала не один приз на українських кінофестивалях.

Її нова робота – це фольклорна анімація про сонце, що розбивається на шматки через наближення скрути. Лише Мокош, богиня родючості в словʼянському язичництві, має силу запобігти загибелі цього світу під руйнівними уламками старого світила.

Програма: Український конкурс

«Маріуполь. Сто ночей»

реж. Софія Мельник

Складна, але важлива українська анімація про дівчинку, яка прокидається 24 лютого 2022 року в палаючому Маріуполі та намагається знайти когось живого зі своїх рідних.

Прототипом головної героїні фільму була Аліса – чотирирічна дівчинка, яка залишалася в оточеному Маріуполі протягом всього часу облоги. Вона також перебувала на «Азовсталі» в останні тижні захисту міста. Коли росіяни дозволили евакуювати цивільних з території заводу, Алісу відділили від її мами.

На тлі поневірянь героїні звучить вірш «Колеса глухо стукотять» Василя Стуса, який нагнітає і так страшну атмосферу фільму.

Програма: Життя-буття

«Свиня»

реж. Йорн Льоверінк

У програмі, назва якої корелюється з цьогорічною темою фестивалю, зібрані фільми, що зображують історії людей та тварин, які вчаться жити разом.

От і тваринки зі «Свині» креативно виходять із ситуації. Вони підключають електромережу до сплячої свині, чий писок нагадує розетку. Спершу енергію свині використовують для простих речей, але коли стають залежними від автоматизованого міста – не відрізняють корисне від непотрібного.

Програма: Ladies first

«Допитлива»

реж. Тесса Моулт-Мілевська

Лялькова анімація «Допитлива» – це нова химерна історія про стосунки від Тесси Моулт-Мілевської. У центрі розповіді – надмірно допитлива дівчинка Мері, яка вперше приходить у гості до свого хлопця. Вона дізнається, що в неї забрали всі особисті речі без жодного пояснення. Щоб розібратися в причинах Мері вирішує залізти в голову чоловіку.

Програма: Ladies first

«Апельсинова шкірка»

реж. Тамара Тобіас

«Апельсинова шкірка» – евфеміністична назва целюліту. Заснований на реальних подіях фільм, змальовує проблему обʼєктивізації жінок у суспільстві, що призводить до незадоволення власним тілом.

Програма: Обдурив мене раз, обдури мене ще раз

«Привид темного шляху»

реж. Фіш Ванґ

У програмі зібрали історії про хаос, що готовий проковтнути тебе живцем. Одна з них – тайванська анімація про епоху «білого терору» (переслідування політичної опозиції, яке після масового повстання в 1947-му тривало 38 років – Moviegram).

Спецагент, який шукає та страчує опозицію потрапляє під вплив підпільної організації Ші Шуйфи та закохується у жінку. Але через несприятливі події, замість коханця він стає безпомічним свідком страждань Ші Шуйфи.

Програма: #KILLMEPLEASE

«Дрейф»

реж. Леві Стопс

Джеремі та Аврора загубилися в морі. Обидва вони не розуміють бажань та кордонів один одного, а відтак перетворюють свої стосунки у криваве місиво, де буде боляче навіть глядач(-к)ам.

Програма: #KILLMEPLEASE

«Відро з кровʼю»

реж. Сара Мае Шмідт

Нічого особливого. Просто дивакувата 1-хвилинна анімація про королеву балу і привид свині, якого вона жадає. 

Програма: NEW FACES

«Інший день»

реж. Вероніка Пешко

Блок спецільних показів «Нові обличчя» ставить собі за мету відкривати нових, перспективних і диких українських аніматорів(-ок), чиї роботи ще не показували на фестивалях.

«Інший день» – цікаво зроблений ляльковий фільм, що відображає стан безпорадності, коли на життя немає сил, а сни яскравіші за реальність.

Ретроспектива

«Володимир Гончаров крупним планом»

При житті аніматор Володимир Гончаров був одним із гострих критиків системи 80-90х років. У своїй анімації він охоплював різноманітні теми та періоди: від історії Київської Русі до таємниць світобудови, від механіки креативності і творчості до знищення радянської пропаганди. Всі стрічки наповнені як філософськими сенсами, так і художньою манерою Гончарова. 

Програма: O!PLA: фокус на Польщі

«Фабрика»

реж. Мацей Беднарек

У програмі представлено стрічки-переможці польського фестивалю анімації O!PLA 2023. Серед них – глиняна анімаційна картина під пісню гурту Elektronikt, яку було написано разом з авторкою фільму. Ця пісня задає універсальний ритм для праці. Пасує він і 1980-м.

Програма: Анімація Херсонської кіношколи: до, під час та після окупації

«Чому у Херсоні маршрутки працюють значно гірше, ніж у Миколаєві»

реж. Андрія Польшин

Гостросоціальний фільм про Херсон до повномасштабного вторгнення, де проявляється притаманна південним містам конкуренція. Втім, є і відповідь на запитання, яке винесено у назву стрічки. І що-що, а такого повороту подій ви точно не не очікували.

Програма: Естонська короткометражна анімація 70-90х років

«Зелене ведмежа»

реж. Прійт Пярн

Крихітне зелене ведмежа з олімпійськими кільцями щосили намагається вразити інших тварин своїм набридливими трюками. Гарний вхід в естонську радянську анімацію для тих, хто наразі не чув про одну з найсамобутніших анімаційних шкіл минувщини.

Програма: Плани на завтра

«Ми обовʼязково поговоримо про це після відбою останньої повітряної тривоги»

реж. Юрій Єфанов

Стрічка, яку треба буде повторно переглянути після перемоги. Події анімації в космічних неонових кольорах відбуваються в місті, що вирішує позбутися застарілих механізмів експлуатації. У спробах співіснувати з «природою» у післявоєнному майбутньому, люди запускають програму рекультивації.

Програма: З небуття

«Кістки»

реж. Крістобаль Леон і Хоакін Косінья

Фільм зі списку стрічок, якими надихався Арі Астер під час роботи над «Усі страхи Бо». Це вигадана історія знаходження першої у світі стоп-моушн анімації. Вона нібито була створена у 1901 році та віднайдена у 2021-му, коли Чилі розробляє нову конституцію.

Головна героїня виконує ритуал із людськими трупами. Внаслідок ритуалу на екрані з’являються Дієґо Порталес і Хайме Ґусман – центральні фігури в становленні авторитарного та олігархічного режиму в Чилі.

Програма: З небуття

«Весна»

реж. Микита Лиськов

«Весна» – не тільки назва пори року, але старий радянський телевізор, який виробляли в Україні. Новий фільм відомого українського аніматора («Кохання») складається із абстрактних зображень радіоперешкод, що дещо нагадує попередній його фільм – «Вигаданий пейзаж».

Програма: Анімація створена дітьми і підлітками

«Вітер, що плаче»

реж. Шин Зія, Лі Еунсео та Канга Міна

Якщо інші програми доводять, що анімація – це не лише для дітей, то ця секція повністю віддана їм. Тому тут буде багато тварин, казкових істот та подібного.

Всі події «Вітру, що плаче» відбуваються у селищі бурундуків, яке оточено лісом. Ден, генеральний секретар селища, організовує спортивне свято, що погрожує зірвати трактор, який наближається до лісу.

Програма: Шлях в анімацію. Українські автори

«Івоніка»

реж. Яна Іроденко

Мила анімація Яни Іроденко – це історія про мольфара, який захистив свій край від негоди й злих духів та завдяки друзям повернув сили після тяжкого бою. І все це – за дві хвилини.

Сподобалась стаття?

Допоможи Moviegram стати кращим

0 0 голоси
Рейтинг статті

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

0 Коментарі
Найстаріші
Найновіше Найбільше голосів
Зворотній зв'язок в режимі реального часу
Переглянути всі коментарі