Режисери фільмів Том Гупер та Девід О.Рассел – давні улюбленці Академії, але цього разу щось пішло не так: номінацій замало.
«Джой», реж. Девід О. Рассел
«Джой» не перевершує славетні здобутки Девіда О.Рассела, але й соромитися режисерові нічого. Історія про домогосподарку, яка ще з дитинства мріяла стати винахідницею, постійно спускала все на гальмах заради сім’ї, та врешті-решт домоглася свого, експлуатує одночасно два великі культурні міфи: історію Попелюшки та американську мрію. До речі, за результатами касових зборів стрічка вже повернула свій бюджет.
Історію «Джой» втілюють улюблені виконавці режисера: Дженніфер Лоуренс (яка за роль в його фільмі «Мій хлопець – псих» отримала «Оскара», а за «Джой» вже має «Золотий глобус» та чергову номінацію на золоту статуетку), Бредлі Купер (його четверта спільна з Лоуренс робота, тут явно щось не чисто), Роберт Де Ніро та новачок у команді – Ізабелла Росселліні (екс-муза Девіда Лінча). Фірмові стилістичні прийоми «Джой» відпрацьовані ще в «Афері по-американськи» та «Бійці». Якщо ці фільми припали вам до душі – не гайте часу та йдіть у кіно.
«Дівчина з Данії», реж. Том Гупер
«Дівчина з Данії» оповідає про чоловіка, який зробив першу у світі операцію зі зміни статі. Ейнар Вегенер (володар «Оскару» Едді Редмейн) поступово відкриває у собі жіночу природу, чим дуже засмучує дружину Герду (Алісія Вікандер). Кіномани одразу проведуть паралелі з фільмом квебекського вундеркінда Ксав’є Долана «Лоранс у будь-якому випадку». Однак, на відміну від Долана, Том Гупер, маючи на руках потужний матеріал, не загострює драму та поверхово висвітлює конфлікти. Це трохи дивно, адже якщо зараз операції зі зміни статі – звичне явище, то перша точно мала б бути сенсацією та скандалом.
Можливо, саме через слабку драматургію нова стрічка тріумфального режисера «Промови короля» (володар «Оскарів» за найкращий фільм, найкращу чоловічу роль, найкращу режисуру та найкращий оригінальний сценарій) не отримала схвальних відгуків. На Венеційському кінофестивалі, де картина була представлена раніше, фільм буцімто не вдовольнив аудиторію мейнстримним форматом. Але й «Оскар» зустрів «Дівчину з Данії» не надто тепло, лише двома серйозними номінаціями: «Найкраща чоловіча роль» та «Найкраща жіноча роль другого плану». Якщо ви активно стежите за «оскарівськими перегонами», то знаєте: цього новому фільмові Гупера вже більше, ніж достатньо.