«Час жити»: життєствердна історія про кохання та смерть
Коли Ендрю Гарфілд зустрів Флоренс П’ю
Кіно розпочинається з історії. Але історія не може існувати без якісного сценарію, тому пошуки сценарних курсів – це завжди велика дилема для всіх, хто хоче грамотно викласти свою історію на білих сторінках. Для спраглих до навчання Terrarium запускає новий сценарний Інтенсив.
Terrarium продовжує той самий вектор, який був закладений на минулих курсах, тобто зробити готовий сценарій і найголовніше – зрозуміти, як його пітчингувати та шукати можливості копродукції.
У процесі розробки сценарію відвідувачі курсу отримають майстер-класи, лекції та практичні поради щодо своїх текстів від десяти лекторів та двох скрипт-докторів. Terrarium – це ще й унікальна можливість почути свій сценарій. Наприкінці курсу його читатимуть професійні актори з режисером перед запрошеними представниками кіноспільноти. На фінальній стадії курсу відбудеться пітчинг сценаріїв з режисерами та продюсерами.
«Цьогоріч програма Terrarium Інтенсив ще насиченіша й продуктивніша ніж у 2018. Десять лекторів, які прочитають не лише теорію, але й проговорять з кожним учасником його ідею, консультації скрипт-докторів вкажуть напрямок для текстів та підштовхнуть на роздуми про сильні та слабкі сторони історій. Курс складений режисером Дмитром Сухолитким-Собчуком вже довів свою ефективність торік. Одинадцять учасників Інтенсиву 2018 написали сценарії до фільмів, запітчили їх публічно, дехто отримав пропозиції для подальшої співпраці від режисерів та продюсерів. Найбільша винагорода для нашої команди – знати, що історії, які народились в Terrarium продовжують успішно жити і поза проєктом» – розповідає Олександра Сорохан, менеджерка проєктів платформи Terrarium
У програмі «Terrarium. Резиденція» результатами роботи стали сценарії до фільмів «Кіборги», «Стрімголов» та «Штангіст». Сценарний воркшоп пройшли сценарії Ярослава Яріша «Екс», Тараса Томенка та Любові Якимчук «Будинок Слово». Випускники минулорічного курсу поділилися своїми думками щодо навчання у Terrarium, набутого досвіду та проєктів, які були написані на сценарному Інтенсиві.
сценаристка, учасниця Terrarium Інтенсив 2018
Коли я побачила на фейсбуці пост про те, що Terrarium набирає своїх героїв, мені дуже зрезонувало. Я прочитала опис, розпитала у друзів про лекторів та організаторів. Все мало вигляд відповіді небес на мої запитання того моменту. Я записалася, і…. наступні три місяці не вставала з-за клавіатури. Terrarium – штука суперпрактична, тому ми безперервно писали. Ну й дивилися. Але головне відбувалося на заняттях. Ми обговорювали ідеї, генерували ідеї, дискутували. Була атмосфера великої команди, де кожен вболіває за те, щоб іншому вдалося. З багатьма одногрупницями та одногрупниками ми спілкуємося досі. Наприкінці курсу ми працювали зі знаними скрипт-докторами і це був шанс просунути майже готові проєкти(а за 3 місяці у більшості з нас в руках були логлайн, синопсис і трітмент оригінального сценарію) ще на сходинку вище. Наприкінці курсу ми представляли власні проєкти на відкритому пітчингу – і це було окремим цінним досвідом. Саме на цій події мене помітили люди, які виношували ідею фільму «Я, Ніна», і згодом попросили мене втілити його разом з ними. Цим неймовірним фільмом я і живу у цей момент. Це історія, заснована на реальних подіях з життя журналістки і телеведучої Яніни Соколової. Зйомки уже почалися на цьогорічному ОМКФ. Над цим проєктом у якості скрипт-доктора працює Володимир Громов, знайомством з яким я також завдячую Terrarium. Після того, як робота над «Я, Ніною» закінчиться, я повернуся до свого «тераріумного» проєкту «Троні»: сподіваюся, у нього буде хороше майбутнє, бо, крім усього, в ньому є ще й шматочок бурхливої енергії Terrarium.
режисер, учасник Terrarium Інтенсив 2018
Завдяки цьому курсу я навчився мислити поглядами інших, працювати над історією у колективі та мислити критично. Про курс дізнався із Facebook, але раніше чув особисто від Дмитра. Зараз працюю над кількома сценаріями повнометражних фільмів, курс дав можливість написати перший драфт повнометражного сценарію до фільму «Мавпа».
сценаристка, учасниця Terrarium Інтенсив 2018
На «Terrarium. Інтенсив» я прийшла восени 2018 року. До цього курсу я мала нульовий сценарний досвід. Що мені дали три місяці навчання:
В групі разом зі мною навчалися і початківці, і люди, які вже мають проєкти, успішно представлені на Берлінале і в Каннах.
Мені дуже пощастило, що Дмитро Сухолиткий-Собчук це режисер, який сам пише сценарії до своїх фільмів. Серед студентів також були режисери, які прийшли розробляти для себе сценарії. Режисерська оцінка того, наскільки реально відтворити на знімальному майданчику написаний мною текст, давала мені абсолютно новий погляд на сценарну справу.
У програму входила читка наших сценаріїв професійними акторами. Спілкування з акторами змушує ставити питання, часто незручні, але необхідні. Чи зрозуміло я пишу для людей, які гратимуть? Чи переконливо звучать діалоги?
У день завершення курсу я познайомилася з режисеркою, яка планувала свій повнометражний дебют. Зараз ми з нею у співавторстві працюємо над сценарієм цього фільму.
За пів року, що минули після «Terrarium. Інтенсив», я взяла участь у воркшопі TorinoFilmLab в Турині, готуюсь до ще одного воркшопу TorinoFilmLab, який відбудеться восени, один із моїх проєктів відібрано для участі у воркшопі французької сценарної лабораторії Le Groupe Ouest, мій сценарій увійшов у короткий список «Кіноскрипт». Інформацію про всі ці можливості я отримала на курсі.
«Terrarium. Інтенсив» – це логічно структуровані знання, необхідні сучасним сценаристам.
Проєкт здійснюється за підтримки Українського культурного фонду та Державного агентства з питань кіно.
Коли Ендрю Гарфілд зустрів Флоренс П’ю
Найважливіші фільми п’ятого та шостого днів фестивалю
Головні прем’єри третього та четвертого днів фестивалю
Як «жовтий» піджанр вплинув на світовий кінематограф і до чого тут Україна