Суботнього вечора 5 травня 2018 року у прямий ефір вийшов черговий випуск успішного американського телешоу Saturday Night Live. Телеведучим того вечора був молодий і перспективний актор, сценарист, стендапкомік, музикант та режисер Дональд Гловер. Він жваво вибіг на сцену однієї зі студій каналу NBC і виголосив свої здобутки: роль у серіалі «Спільнота» та фільмі «Соло. Зоряні війни. Історія», жартома додавши: «Якщо ви – чорний, то знаєте мене за серіалами «Атланта» та треком Redbone». Розважаючи глядачів у залі та з екрану, Дональд Гловер зробив промовистий постріл в ефір не лише американського телеканалу. Після виходу SNL світ інтернету здригнувся від кліпу на пісню «This is America» з наступного альбому альтер-его Гловера, який, за його словами, буде останнім.
Відразу після виходу в мережу кліп детально почали аналізувати відомі (і не тільки) особистості. Наприклад, шоураннер серіалу «Любі білі люди» Джастін Сіміен у своєму твітері покадрово розповів, що діється у відеороботі Гловера. А діється там справді багато. Дональд разом із режисером серіалу «Атланта» Хіро Мураєм висловлюються на тему зброї в Америці та її впливу на чорношкірих американців. Childish Gambino (такий псевдонім обрав собі Гловер за допомогою генератора імен у стилі Wu-Tang Clan) нестримно танцює в самих лише черевиках та штанях, потім вбиває чоловіка з мішком на голові. Хореографиня відеороботи Шеррі Сілвер поставила енергійний танець таким чином, щоб у рухах Гловера вбачалася одночасно і безтурботність, і божевілля. Додайте до цього міміку актора, який відіграє ці дві крайнощі очима.
Поряд із Дональдом постійно щось відбувається: то діти танцюють африканський танець Gwara Gwara, то стрімко проноситься білий кінь десь на другому плані. Користувачі інтернету вже встигли записати на цього коня цитату з Одкровення святого Іона Богослова: «Я ж глянув, і от – кінь білий, і вершник на ньому, що мав лук, і дано йому вінець, і вийшов він переможний, і щоб перемагати». Танець на передньому плані немов відволікає від предвісника апокаліпсису, як поверхові атрибути чорної культури відволікають від справжніх проблем. Джастін Сіміен, натомість, побачив в образі Childish Gambino Джима Кроу. Вперше це ім’я зустрічається у 1928 році. Емігрант з Англії Томас Райс виконує пісню Jump, Jim Crow, загримувавши себе під чорношкіркого. Співає він веселу пісню про неграмотного чорного гульвісу, якого і уособлює Дональд Гловер у своєму кліпі. Однак конотація імені Джима Кроу видається радше трагічною завдяки однойменним законам, що спровокували сегрегацію серед населення Сполучених Штатів.
Іншим помітним референсом на тему зброї став ростріл у кліпі хору з десятьох вірян у рясах. Поки Гловер активно витанцьовує під запальні мотиви власної пісні, вони співають: «Get your money, Black man», вказуючи на постійний процес монетизації церкви в Америці та решти світу. Колумніст Френк Гуан з Vulture помітив, що саме рука чорного Гловера розстрілює людей у кліпі. Натомість це міг робити білий актор, тому це говорить не стільки про расову нетерпимість, скільки про всезагальну ненависть, яка захопила свідомість американців. Звісно, після президентсва Обами люди стали вельми розчарованими, і обрання нахабного Дональда Трампа викарбувало проблему, на яку суспільство раніше не особливо звертало уваги. Кожен зі штатів Америки має свою історію і готовий захищати її навіть із калашниковим за спиною. Розстріл хору – це нагадування не лише про масовий розстріл афроамериканців у церкві Чарлзтона у 2015 році. Найбільший страх має викликати легковажність, з якою Дональд спускає гачок і обережність, з якою він кладе зброю на червону тканину, адже має більше поваги до пістолета, ніж до людського життя.
Третя частина відеороботи вельми відрізняється від решти. Childish Gambino втікає від покарання і провалюється у темряву, немов головний герой «Пастки» у «затоплене місце». Зрештою, трек Гловера Redbone звучить на початку стрічки Джордана Піла. Тому такий обмін творчістю здається дуже доречним. Щоб додати двом особистостям більше хайпу, актор фільму Даніел Калуя представив виступ Дональда на SNL. Гловер виконав трек на сцені значно спокійніше, ніж в кліпі, і цьому теж можна знайти пояснення. Меланхолійний погляд на ненависть в Америці не вказує на безсилля, Gambino навіть не пропонує якісь вирішення проблеми. «This is America» – це брудне дзеркало, у відображенні якого кожен танцює, гнівається, жахається або посміхається.
Відео закінчується сумним усвідомленням того, що навіть багатий чорношкірий все одно залишається чорним у вищих колах суспільства. У кадрі знаходяться багато старих автомобілів замість люксованих автівок, які ми звикли бачити у кліпах багатих реперів Замість фігуристих жінок, які зазвичай протирають ці автомобілі тілами, «This is America» показує лише самотню виконавицю SZA. Вона сидить мовчки, майже не рухається. Цей уповільнений кадр зникає так само швидко, як і з’являється, знаменуючи чи то майбутню колаборацію, чи то констатацію, що нові відеороботи американських реперів вже не будуть такими одноманітними, як раніше.
На момент написання матеріалу відеоробота Хіро Мурая вже налічує більше п’ятдесяти мільйонів переглядів. Дональда Гловера жартома зображують у незліченних мемах то Таносом, який розстрілює команду месників, то навіть Олегом Винником, який качається у спортзалі. Дорін Сейнт Фелікс із The New Yorker пише: «Гловер змушує нас переживати публічні травми і ледве дає нам секунду, щоб видихнути, перш ніж змусить нас танцювати. Існує неминуча зневага, зашита у тканину цього кліпу. Танцювальні сцени, що поширюються інтернетом у веселі GIF-файли, нівелюють із жорстокістю відео, і це вже можна вважати доведенням моєї точки зору».
Коли у Дональда Гловера запитали, що він сам думає про трек, то впевнено відповів: «Я просто хотів створити хорошу пісню. Таку, щоб можна було грати четвертого липня [День Незалежності США]».