10 фільмів Київського тижня критики 2020

Прем’єри «Землі кочівників», «Днів» та «Ширлі»

Київський тиждень критики відбувається вчетверте й утретє на ньому вручають премію кінокритиків «КіноКоло». Звісно, можна казати, що кожен рік цього фестивалю особливий, але у 2020 він вирішив ризикнути чимось більшим і став майданчиком для прем’єри одразу трьох українських фільмів: «Атлантиди», «Номерів» та «Поганих доріг». Лише на ньому глядачі зможуть подивитися нові стрічки з Венеції, Торонто та Сан-Себастьяну. Зазираючи за горизонт майбутніх фестивалів, цей можна вважати заключним за великими прем’єрами офлайн. Тож враження від нього точно залишаться. Потрібно лише зрозуміти, чи фільми програми виправдають сподівання. У гайді Moviegram зібрав 10 картин, на які неодмінно варто звернути увагу.

Відтворити відео

Атлантида

реж. Валентин Васянович

Про що: У недалекому майбутньому схід України зазнав екологічної шкоди після закінчення війни. Чоловік із ПТСР намагається вижити в цих постапокаліптичних умовах. Він зустрічає працівницю гуманітарної місії «Чорний тюльпан». Разом вони викопують тіла загиблих та примиряються із жахливою дійсністю. 

Чому дивитися: Щоразу згадувати великий список нагород «Атлантиди» вже не будеш, і потрібні нові аргументи для перегляду. Це перший київський показ у кіно, а відчути масштаб задуму Валентина Васяновича наповну можна лише в кінотеатрі. Режисер теж погоджується, що знімав кіно для великого екрану.

Погані дороги

реж. Наталія Ворожбит

Про що: П’ять новел про життя людей на сході України: від лузання насіння під гуркіт вибухів до кумедного зображення перевірки на КПП. Авторка фільму «Кіборги» та серіалу «Спіймати Кайдаша» дебютує в повному метрі з реалістичною драмою про те, як на війні вирує життя.

Чому дивитися: Цей фільм з’явиться в прокаті аж у 2021 році. Київський тиждень критики – єдиний спосіб подивитися його у 2020 в межах України після прем’єри у Венеції.

Відтворити відео
Відтворити відео

Земля кочівників

реж. Хлої Чжао

Про що: Жінка блукає Сполученими Штатами Америки в пошуках роботи. Вона втратила все під час економічної кризи, але має надію, що все покращиться. Життя кочівниці дозволяє їй знайомитися з новими людьми, що опинилися в таких обставинах, як і вона сама.

Чому дивитися: Головний призер кінофестивалів у Венеції та Торонто стрімко набирає шансів отримати ще й «Оскар». Френсіс Макдорманд теж пророкують нагороду. Воно й не дивно, кіно про сучасних кочівників – те, що потрібно у 2020 році, коли самоізоляція обмежила нашу можливість подорожувати світом та досліджувати його через людські історії.

Дні

реж. Цай Мінлян

Про що: Кан мешкає у великому будинку, а Нон – у маленькій квартирі. Часом вони разом мовчать, поки глядач спостерігає за їхнім буттям. 

Чому дивитися: Це випробування підійде для міцних духом, адже протягом двох годин Цай Мінлян діє на аудиторію лише довершеними статичними кадрами та буденністю.

Відтворити відео
Відтворити відео

Ще по одній

реж. Томас Вінтерберг

Про що: Четверо дорослих чоловіків у барі вирішують перевірити наукову теорію, за якою недостатня кількість алкоголю в крові призводить до людської жалюгідності. Щоби стати щасливим, треба пити. Сказали – зробили. Але коли з цим експериментом варто зупинитися? 

Чому дивитися: Схоже, Томас Вінтерберг зняв фестивальну комедію про те, наскільки сильно вміє напиватися Мадс Міккельсен. Данський режисер вміє змінити враження про актора, як це трапилося у «Полюванні», й цього разу теж розвінчує міф про суворість Міккельсена. 

Ширлі

реж. Джозефін Декер

Про що: Нетрадиційний байопік про американську письменницю Ширлі Джексон, яка приймає в себе в гостях молоду пару. Поступово відвідини перетворюються на заплутаний і тривожний кошмар. До того ж Ширлі працює над новим романом. У процесі роботи вона знущається та маніпулює гостями, що доводить усіх персонажів мало не до божевілля.

Чому дивитися: Режисерка Джозефін Декер заслуговує всієї уваги, якою її зігрівають кінокритики. Сценарій байопіку вона перетворює на візуальне марево, що надовго засідає у пам’яті глядача.

Відтворити відео
Відтворити відео

Повільна машина

реж. Джо Денардо та Пол Фелтен

Про що: Після розлучення з агентом розвідки молода акторка намагається забутися в новому для неї місці. Прихистком стає дім, де амбітний музичний гурт записує альбом. Будинок, який здавалося спершу безпечним, перетворюється на головну тривогу акторки.

Чому дивитися: Суворі трилери – новий тренд останнього десятиліття; вони стильні, музичні та заплутані. «Повільна машина» обіцяє бути slow burn, тобто повільно та поступово накручувати напругу. Якщо любите очима, то 16-міліметрова плівка в цьому коктейлі смак не зіпсує. 

Відеодром

реж. Девід Кроненберг

Про що: Продюсер телевізійної компанії випадково натрапляє на канал, де катують людей. Він хоче перекупити телепрограму, але з кожним новим переглядом піддається гіпнозу. Оскільки це фільм Девіда Кроненберга, фізичних метаморфоз головному герою не уникнути. 

Чому дивитися: «Відеодром» – та стрічка, з якої варто починати переглядати фільмографію Девіда Кроненберга, щоби зрозуміти, чи він ваш режисер. У фільмі зібрані всі його улюблені прийоми: зображення сексуального потягу табридких тілесних трансформацій і соціальні меседжі.

Відтворити відео
Відтворити відео

Привид у броні

реж. Мамору Осії

Про що: 2029 рік. За хакером Ляльководом полюють двоє працівників із Міністерства громадської безпеки. Проблема пошуку злочинця полягає в тому, що його особистість не встановлена. Він може бути живою людиною або штучним інтелектом. 

Чому дивитися: Вплив аніме Мамору Осії виходить далеко за межі «Матриці», «Джонні Мнемоніка» та серіалу Джеймса Кемерона «Темний янгол». Це атмосферний трилер про людську ідентичність і свідомість, межа якої стала важливим питанням у світовому кінематографі 1990-х років. «Привид у броні» – це нескінченне джерело для роздумів. Настільки потужне, що навіть голлівудський ремейк не зміг його потягнути.

Чужі серед нас

реж. Джон Карпентер

Про що: Будівельник знаходить окуляри, що показують йому, яким насправді є світ. Цей світ може нажахати, здатися непривабливим або навпаки – заспокоїти. В окулярах головний герой бачить, що Землю давно завоювали інопланетяни й кінець буде неминучим, якщо жителі планети не отямляться. 

Чому дивитися: Критика консюмеризму та політики президента Рональда Рейгана не змогли змусити це кіно постаріти. Насправді стрічка зуміла стати культовою завдяки актуальному та зрозумілому задуму, що не провокує конспірологічні теорії, а навпаки – з легкістю їх розвіює.

Відтворити відео

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Сподобалась стаття?

Допоможи Moviegram стати кращим

0 0 голос
Рейтинг статті
Підписатися
Сповістити про
guest

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі

інші матеріали

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: