«Дівиця». #MeToo на дикому Дикому Заході

Хіпстерський вестерн обертається феміністичним висловлюванням

Семюель Алебастер (Роберт Паттінсон) навідується в богом забуте селище Дикого Заходу. Настільки забуте, що попередній священник скинув свою «рясу» та втік у прерії, лишивши на новенького справи божі. Семюель знаходить його у похмільній дрімоті в пісках та пропонує угоду. Священник (Девід Зеллнер) повінчає їх з коханою Пенелопою (Міа Васіковська), а в замін отримає гроші. Разом з крихітним конем Ірискою, весільним дарунком,  вони рушають у путь лісами і степами Каліфорнії.

Хіпстерський вестерн обертається феміністичним висловлюванням про те, як дівиця, на честь якої і названий фільм, прагне стати суб’єктом, який сам вирішує власну долю, але кожна сюжетна звивина повертає її до стану об’єкту бажання. Сюжет, немов приспів дурнуватої пісеньки, повторює одні й ті самі слова: «вийди за мене, моя медова булочко» звучить рефреном. Спочатку співає Алебастер, потім тієї ж заспівають інші.

Просте висловлювання «Дівиці» перечеплюється через власний хронометраж: друга половина тягнеться довго та промовляє одне й те ж саме – нині намагання визначити долю жінки за неї виглядає як невігластво Дикого Заходу. Але на фоні #MeToo навіть стрічка зашеймленого під цим же хештегом Луї Сі Кея «Я люблю тебе, татку» видається оригінальнішим феміністичним твором. У коміка та сама колізія виглядає куди впевненіше, цікавіше та охоплює більшу кількість відтінків.

Звісно, «Дівиця» не позбавлена певного шарму, хоча дещо і програє в оригінальності схожому постмодерністському вестернові «Повільно на Захід». Останній принаймні не прикидається чимось більшим за пустотливу гру з жанром. Хоча і у «Дівиці» гегів та курйозів вистачає, щоб приємно провести час, а Паттінсон тут блискуче перевтілюється у недалекого селюка з амбіціями. Та все ж від фільму конкурсу Берлінале очікуєш чогось більшого.

Чогось більшого очікували ми і від братів Зеллнерів, які дебютували міцною дивакуватою драмою «Куміко, мисливиця за скарбами», що була оммажем «Фарго» братів Коенів. На жаль, «Дівиця» не сягає планки іншого коенівського твору – «Справжньої мужності». І лишається непоганою хіпстерською стрічкою, на яку не гріх сходити з дівчиною чи хлопцем. Хоча, можливо, це не найкращий варіант, якщо ви зібралися після стрічки зробити пропозицію.

Damsel
2018
режисер: Девід Цельнер, Натан Цельнер
жанр: комедійна драма
у головних ролях: Роберт Паттінсон, Міа Васіковська

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Сподобалась стаття?

Допоможи Moviegram стати кращим

останні матеріали

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: