Пошук
Close this search box.
Пошук
Close this search box.

Власний жанр: огляд міжнародної програми 8-го Київського тижня критики

Чотири фільми з Венеції та Канн

Міжнародна програма завжди мала особливу увагу на Київському тижні критики. Тут очікують побачити головні фестивальні хіти чи тихі шедеври, які могли би пройти повз синефілів та синефілок.

Добірка 2024-го року дещо менша, ніж у попередні роки: у програму увійшло усього чотири картини. Це нові роботи Жака Одіяра, Атени Рахель Цанґарі та Брейді Корбета і неочікуваний новачок – Каран Кандгарі.

Кожен з фільмів програми має гарний фестивальний старт – Каннську чи Венеційську прем’єри. І кожен з них – абсолютно самобутнє явище, де жанрові межі порушуються на регулярній основі, а авторський стиль проявляється чи не найяскравіше в кар’єрі режисерів та режисерок.

Розповідаємо про всі фільми міжнародної програми 8-го Київського тижня критики детальніше. Переглянути їх можна буде з 17 до 23 жовтня 2024 року.

«Емілія Перес»,
реж. Жак Одіяр

17 жовтня

Улюблені жанри Жака Одіяра – кримінал та мелодрама. Він змішує їх у різних пропорціях від фільму до фільму і щоразу знаходить у цій суміші нові сюжети.

В «Емілії Перез» ідеться про адвокатку Риту, яка часто працює на злочинців. Одного разу їй надходить пропозиція від лідера наркокартеля: той хоче піти з кримінального світу і стати жінкою, як він завжди й мріяв.

Неординарний мюзикл Одіяра став одним з найяскравіших моментів Канн-2024. Фільм отримав приз журі, а його акторки – Селена Гомес, Зої Салдана, Адріана Пас та Карла Софія Ґаскон – ансамблевий приз за найкращу жіночу роль.

«Сестра-Опівніч» називають сюрреалістичним міксом жанрів у стилі Веса Андерсона, але значно простіше зійтися на тому, що фільм створює свій власний. Тут у шаленому ритмі змішалися соціальна критика, комедія, горор та неприборкана енергія.

За сюжетом, у мумбайському будинку починається нове життя щойно одруженої пари. Молода жінка Ума намагається впоратися з тісною квартирою, незграбним чоловіком та домашнім господарством, вести яке вона не звикла. Невдовзі жінка відкриває в собі дику, неприборкану сторону, яка загрожує зруйнувати все навколо. 

«Сестра-Опівніч» запрем’єрилася у Каннській програмі «Двотижневик режисерів», де часто ховаються діаманти фестивалю. Свого часу тут показали «Маяк» Роберта Еґґерса, «Памфір» Дмитра Сухолиткого-Собчука, «Чоловічий рід» Алекса Ґарленда та багато інших незвичних робіт.

«Сестра-Опівніч»,
реж. Каран Кандгарі

18 жовтня

«Жнива»,
реж. Атена Рахель Цанґарі

20 жовтня

Атена Рахель Цанґарі разом з Йоргосом Лантімосом стоїть у витоків грецької химерної хвилі. Її перший фільм, «Аттенберг», жорстоко висміював пуританське суспільство і коментував економічну кризу, яка паралізувала Грецію. Друга стрічка, «Шевальє», сфокусувалася на токсичній маскулінності і, майже буквально, мірянні пенісами. Знадобилося ще дев’ять років, щоб до фільмографії Цанґарі додалася третя робота – «Жнива».

Це екранізація номінованого на Букерівську премію роману Джима Крейса. Події фільму відбуваються у віддаленому селищі на тлі мальовничих пейзажів Шотландського високогір’я. Поява чужинців і підпал стайні місцевого землевласника порушують звичний уклад життя селян, викликаючи страх, недовіру та конфлікти.

Фільм переносить нас у часі, але як і інші роботи режисерки міцно тримається за актуальну тематику. Мало не у середньовічному аграрному суспільстві Цанґарі знаходить плідну землю для критики патріархату та капіталістичної логіки, класову динаміку і передумови майбутньої глобальної екологічної кризи.

Брейді Корбет починав свій шлях у кіно як актор. За 15-річну кар’єру він встиг знятися у Грегга Аракі («Загадкова шкіра»), Міхаеля Ганеке («Забавні ігри»), Ларса фон Трієра («Меланхолія»), Рубена Естлунда («Форс-мажор») і багатьох інших.

Видається, що всі ці роки він виношував хитрий план: повчитися у найкращих, щоб самому перейти в режисуру. І якщо перші дві роботи («Дитинство лідера» та Vox Lux) вже були багатообіцяючими, то «Бруталіст» остаточно довів, що на фестивальній арені з’явилися нова зірка.

Фільм розповідає про Ласло Тота (Едрієн Броуді – «Піаніст»), архітектора з Угорщини, який пережив Голокості. Він прибуває до Америки в пошуках кращого життя, де отримує шанс втілити великий проєкт. Однак із просуванням будівництва виникає все більше проблем: фінансові труднощі, недовіра оточення, конфлікти з замовником.

«Бруталіст» – це монументальне трьохгодинне полотно, де Броуді зіграв роль життя. Стрічка стала фаворитом критиків на Венеції-2024 та отримала «Срібного лева» за найкращу режисуру.

«Бруталіст»,
реж. Брейді Корбет

22 та 23 жовтня

Сподобалась стаття?

Допоможи Moviegram стати кращим

0 0 голоси
Рейтинг статті

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

0 Коментарі
Найстаріші
Найновіше Найбільше голосів
Зворотній зв'язок в режимі реального часу
Переглянути всі коментарі