1996
Un héros très discret
жанр: драма
у головних ролях: Матьє Кассовітц, Сандрін Кіберлен, Жан‑Луї Трентіньян
Нікому невідомий герой
У 1996 році нікому не відомим був сам Одіар. Хоч за його плечима вже був один зрежисований фільм та солідний сценарний доробок, Канни мали стати важливим щаблем. Вступивши у нерівну битву з найкращим фільмом Майка Лі, Одіар програв головну нагороду, але отримав Гілочку за сценарій. Мабуть, режисер вітав себе з неймовірним успіхом, адже шлях сценариста він торував вже понад 20 років. На жаль, наступної серйозної Каннської нагороди довелося чекати ціле десятиліття.
Вже у другій самостійній роботі намітився одіарівський протагоніст: це чужинець, який намагається вписатись у нове суспільство. Причому не без успіху, навіть якщо воно до біса вороже. В принципі, виявляється, що для хорошого фільму цього й достатньо: класний хлопець бажає інтегруватися – класного хлопця приймають.
2005
De battre mon cœur s’est arrêté
жанр: кримінальна драма
у головних ролях: Ромен Дюріс, Нільс Ареструп, Еммануель Дево
І моє серце завмерло
2009
Un prophète
жанр: кримінальна драма
у головних ролях: Тахар Рахім, Нільс Ареструп, Реда Катеб
Пророк
2012
De rouille et d’os
жанр: романтична драма
у головних ролях: Маріон Котіяр, Маттіас Шонартс, Арманд Вердюр
Іржа та кістка
«Іржа та кістка» за своїми сюжетними перипетіями куди ближча до «І моє серце завмерло» та «Читай по губах». У центрі сюжету чоловік і жінка. Як заведено в Одіара, він займається напівлегальною діяльністю. Цього разу це бої без правил. Заробити на життя офіційною роботою не вдається. Вона ж втрачає обидві ноги у басейні з косатками. У «Читай по губах» дівчина була німою, а в «І моє серце завмерло», як вже було згадано, – не говорила французькою. Однак ці вади стають провідним містком у стосунках, або ж розкривають альтернативні, глибші поля для взаємодії.
За подібною траєкторією рухається «Іржа та кістка». Перешкоди і втрати відкривають ширший горизонт, на якому видніється ідилія для закоханої пари. І, якщо озирнутися назад, дивуєшся, як дорога із жовтої цегли приводить до Смарагдового міста. Однак шляхи Одіара незбагненні. А механізми старої історії не іржавіють, бо кістяк сюжету вкритий теплою тканиною життя.
2015
Dheepan
жанр: кримінальна драма
ролях: Джесутасан Антонітасан, Калієшварі Срінівасан, Венсан Ротьє
Діпан
Ми вже писали про «Діпан» раніше, тож тут – лише декілька слів. Цей фільм можна розглядати як певний сиквел «Пророка» – тут також йдеться про адаптацію чужинця у ворожому для нього суспільстві. Ця тема водночас набуває істинного завершення, що, ми впевнені, не завадить режисеру неодноразово до неї повернутися. Звичайно, це не єдина звитяга фільму, за яку він отримав головну Каннську нагороду. Одіар підіймає одну із найболючіших тем сучасної Європи – еміграцію. На відміну від все менш толерантного у діях та засобах Старого Світу, режисер залишається великим гуманістом, і стає на бік нині пригнічених людей. Але, як пророкує Одіар, пригнічених лише тимчасово.
Не обходиться і без вкрай французької риси режисера: у будь-якій ситуації додай трохи мелодрами. Тож не тільки пацани з району (можливо, ті, які сиділи разом із героєм «Пророка») турбують Діпана, а й його не завжди піддатлива жінка. Дещо не те знайшли герої фільму на французькій землі… та сам Одіар для своєї творчості знайшов усе необхідне.