Стівен Содерберг представив перший інтерактивний серіал

Робота над проектом тривала 3 роки

Технологічний прогрес суттєво впливає на розвиток кіноіндустрії. Не так давно людство раділо винаходу 3D фільмів; минулого року з’явився перший відеоролик у режимі віртуальною реальності. Та Стівен Содерберг («Лікарня Нікербокер») зробив наступний крок у цьому напрямі. 6 жовтня в Нью-Йорку відбувся захід, присвячений майбутньому сторітелінгу. На ньому режисер представив серіал «Мозаїка», знятий для каналу HBO. Він відрізняється від традиційних кіноробіт способом взаємодії із глядачем, дозволяючи йому зазирнути не тільки вглиб, а і в ширину історії. Мова йде про інтерактивне кіно.

Технологічна можливість для виробництва інтерактивних фільмів була закладена ще на етапі створення DVD-дисків та навіть використовувалася. Щоправда, примітивно: для переглядів альтернативних кінцівок окремих фільмів або ж вибору варіантів монтажу. Повноцінний же розвиток ідея отримала тільки зараз.

Содерберг зафільмував 7-ми годинний серіал, в якому можна буде обрати шлях розслідування злочину. Для перегляду розробили спеціальний додаток під назвою Mozaic, завдяки якому глядач взаємодіятиме з розповіддю. Робота над проектом тривала 3 роки. Автори почали свій експеримент з 700-сторінкового сценарію та понад 45 різних епізодів, більшість з яких зрештою так і не була використана. Загалом історія налічує 14 сюжетних вузлів, які можна комбінувати між собою. Хороша новина для тих, хто любить передивлятись улюблені серіали: «Мозаїку» можна буде дивитись по-різному безліч разів!

На головній сторінці додатка міститься мапа вузлів. Завдякі їй можна прослідкувати взаємозв’язок сюжетних ліній або обрати, яким шляхом рухати історію

У центрі сюжету – персонаж Шерон Стоун, від якої тягнуться ниточки усіх історій серіалу. Режисер та письменник Ед Соломон взяли за мету дослідити, як певна подія впливає на життя окремих персонажів та показати її через суб’єктивність кожного з них. Для Содерберга такий підхід до персонажів досить звичний, згадайте лише як ретельно він вибудовує кожного героя у своїх фільмах (наприклад, у стрічці «Удача Лохана»).

Глядач може обрати «активного» персонажа, а одже точку зору, з якої буде подано історію

У своїй роботі Содерберг спирається на прийоми, позичені у жанрових відеоігор: елемент вибору, фрагментарна наративність та можливість ріплею (про різновиди інтерактивності відеоігор читайте в нашому матеріалі). Щоправда, на відміну від більшості відеоігор, суттєво вплинути на основну сюжетну лінію глядач не зможе.

Трейлер серіалу демонструє технологічні можливості додатка

7-годинна інтерактивна версія серіалу буде доступна через додаток вже у листопаді, а традиційна 6-ти серійна версія – лише у січні 2018. Режисер зазначив, що «Мозаїка» матиме вільні авторські права за моделлю Open Source. Також Стівен Содерберг повідомив, що працює ще над двома інтерактивними фільмами.

Проект відчиняє двері для нових експерементів в області кіновиробництва. Можливо, скоро ми отримаємо фільм, який можна зрежисувати, не встаючи з дивану.

Джерело: Indiewire

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залиште коментар

Сподобалась стаття?

Допоможи Moviegram стати кращим

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: