Хто це такий: Кері Джоджі Фукунага

Візуальних справ майстер
Кері Джоджі Фукунага
дата народження: 10 липня 1977 р.

У 2014 році на сцену у Лос-Анджелесі за своєю нагородою «Еммі» піднімається високий засмаглий чоловік у смокінгу. Його статура нагадує давньогрецького бога, обличчя – молодого Джонні Деппа з маленьким хвостиком, що звисає на лівому плечі. Чоловік хвилюється, адже отримав нагороду за режисерування серіалу, який змінив правила гри на телебаченні. Цей чоловік – Кері Джоджі Фукунага і він зняв всі вісім серій першого сезону «Справжнього детективу».

Коли режисер отримував свою нагороду телеведучий встиг нагадати, що той починав як помічник художника-постановника у кліпі Destiny’s Child «Survivor». І це справді так. Кері сам неодноразово дивувався, що його життя сильно змінилося після того, як він допоміг Бейонсе катапультувати її кар’єру до нечуваних висот. Хоча, зрештою, Кері Фукунага мав історію до кар’єри режисера. Він завжди мріяв стати сноубордистом і навіть витрачав свій час на змаганнях у Японії. Та повернувся до США, аби присвятити своє життя професії кінематографіста, адже друзі кілька разів умовляли його займатися тим, до чого по-справжньому лежить душа.

Навчаючись у Нью-Йоркському університеті, Кері вже був відомий серед однолітків своїми успіхами на кінофестивалях завдяки короткометражкам та рекламі. Та навіть після перемоги на «Санденсі» він не покидав навчання та сумлінно ставився до завдань викладачів. Утім, у нього трапився цікавий випадок, коли в аудиторію зайшов Даррен Аронофскі та запросив до дошки. Молодому студенту не вдалося здивувати режисера «Реквієму за мрією». На відміну від Майка Геймана, який настільки вразив Аронофскі, що той забрав його з аудиторії. Що трапилося далі? Гейман написав сценарій до «Чорного лебедя». А Фукунагу Даррен помітив пізніше, коли побачив його роботи. Згодом режисери стали хорошими приятелями. Аронофскі навіть показав йому одному з перших чорновий монтаж «Ноя».

Успіх не затьмарив голову Фукуназі. Його дебютна стрічка «Без імені», знята повністю іспанською мовою, надала можливість Кері взяти приз за режисуру на тому ж таки «Санденсі». Наступний проект став перевіркою на гнучкість перед студією, адже «Джейн Ейр» вимагала підвищеної уваги режисера до всього, що відбувається на знімальному майданчику. Бюджет зобов’язував бути вельми відповідальним. Тест він, звісно, пройшов. Тому ним зацікавилися продюсери більшого масштабу. «Справжній детектив», ймовірно, забрав у Фукунаги найбільше сил. Знімальний період кожної серії тривав по дванадцять з половиною діб. Часом доводилося імпровізувати, навіть попри 500-сторінковий сценарій. Утім, такі старання вартували спроби перенести скрипт Ніка Піццолатто на малий екран. Нині Фукунага виступає виконавчим продюсером наступних сезонів «Справжнього детективу» і телеканал HBO примітив режисера для наступних проектів. Наприклад, фільм мрії Стенлі Кубрика про Наполена довго виношувався у планах телеканалу після смерті генія. Продюсер Стівен Спілберг хотів бачити у режисерському кріслі саме Фукунагу і тому проект і досі перебуває у розробці. Нині Кері працює над фільмом про Хіросіму та водночас хоче екранізувати твір Александра Дюми. Годі вже і казати про 25-ий фільм «Бондіани». Та зараз режисер перепочиває після виходу «Маніяка» на стрімінговому сервісі Netflix, який свого часу за 12 мільйонів доларів купив його стрічку «Безрідні звірі», чим неабияк зробив послугу для Кері. Сердешний режисер ледве знаходив фінансування, аби закінчити фільм про дитяче насилля з Ідрісом Ельбою у головній ролі.

фільмографія
2009 — «Без імені»
2011 — «Джейн Ейр»
2014 – .. — «Справжній детектив»

З таким неймовірним життям хочеться запитатися у Кері Фукунаги, чи вірить той у долю? Адже стільки подій та вдачі не могли з’явитися просто так. Та фатум видається центральною темою мало не всіх стрічок режисера. Його персонажі постійно потрапляють у конфліктні ситуації, де все вирішує лише один момент і одне рішення. Новий серіал «Маніяк» лише підкріплює цю думку, що Фукунага до мозку кісток став таким собі фаталістом, який, звісно, не сповідує філософію Раста Коула зі «Справжнього детективу», але вірить, що кожна річ має своє місце у Всесвіті. Можливо, ця філософія не зійшлася з думками продюсерів «Воно», над яким довгий час працював Фукунага. Його версія адаптації роману Стівена Кінга була ще більш жорстокою і, за чутками, містила навіть сцени зґвалтування дитини. Однак кожна відмова Кері Джоджі дарувала йому нові відкриття, якими він аж ніяк не знехтував і тому має чи не найкращу кар’єру режисера в Голлівуді.

Вибрана фільмографія

2009

Sin Nombre

жанр: кримінальна драма
у головних ролях: Пауліна Гайтан, Едгар Флорес, Діана Гарсія Сото

Без імені

Якщо дивитися «Без імені» крізь призму часу, то легко впізнати посилання на «Місто бога» Фернанду Мейрелліша. Хоча тема дитячого насилля неабияк хвилювала режисера, врешті-решт на перший план вийшов соціальний контекст. У фільмі йдеться про банду на кордоні між США та Мексикою, яка грабує мігрантів та живе, наче справжня родина. За сміливість візуальних рішень Фукунага отримав нагороду на кінофестивалі «Санденс» та гучно заявив про себе у США. Драма і справді сильно пройшлася по головній проблемі не лише Америки, але й Мексики. Вона глибоко врізається у пам’ять завдяки кривавому насиллю, що вчиняють головні герої.

2011

Jane Eyre

жанр: мелодрама
у головних ролях: Майкл Фассбендер, Міа Васіковська, Джеймі Белл

Джейн Ейр

Якщо бути відвертим, то посада режисера у «Джейн Ейр» скидається на вельми неочевидний трюк для Фукунаги. Як він сам казав в інтерв’ю, для нього це був свого роду тест. Зірки Голлівуду Майкл Фассбендер та Міа Васіковська поділилися своїм досвідом із режисером, що неабияк допомогло йому в подальших проектах. До того ж, екранізувати Шарлотту Бронте та не залишатися нудним в очах глядача було чималим викликом. Фукунага не просто впорався але й зміг у двогодинному хронометражі не оминути найбільш важливі шматки книги. Крім того «Джейн Ейр» приємно порадувала прихильників роману візуально.

2014 – ..

True Detective

жанр: детективний серіал
у головних ролях: Олександра Даддаріо, Меттью Макконехі, Вуді Гаррельсон

Справжній детектив

Так, це була одна з найгучніших колаборацій 2014 року між Кері Фукунагою та Ніком Піццолатто. Луїзіанська південна готика, філософія Ніцше, втомлений Метью Макконахі слугують чималою формулою успіху і цитуванням серед хіпстерів. У «Справжньому детективі» режисер розігнався не на жарт: провокативне насилля змішалося з довгими планами занедбаних боліт, що в результаті породило на телебаченні купу детективних історій з містичним підтекстом. Зрештою, «time is a flat circle» і третій сезон у 2019 році має лише беззвучно повторити цю мантру вустами Махершали Алі.

2015

Beasts of No Nation

жанр: військова драма
у головних ролях: Ідріс Ельба, Абрам Атта

Безрідні звірі

«Безрідних звірів» можна назвати персональним «Апокаліпсисом сьогодні» Кері Фукунаги, адже режисер пережив схоже виробниче пекло. Довелося змінити фінал стрічки, адже коштів на нього просто не вистачало. Погода теж не вельми радувала знімальну групу, хоча Фукунага після «Справжнього детективу» був готовий пережити будь-які кліматичні зміни. Світова прем’єра відбулася у Венеції, що стало знаком схвалення творчості американця на європейських кінофестивалях. Абрам Атта отримав премію Марчелло Мастроянні як найкращий молодий актор, а Ідріс Ельба пізніше відзначився Гільдією кіноакторів. За сюжетом дія відбувається в одній з африканських країн під час громадянської війни. Хлопчик потрапляє у полон, і ватажок армії планує виховати з нього воїна. Ця стрічка римується з дебютом Фукунаги, але візуально виходить на зовсім інший рівень. Рівень, який змінюється на краще з кожним наступним проектом Кері.

2018

Maniac

жанр: чорна трагікомедія
у головних ролях: Емма Стоун, Джона Гілл, Джастін Теру

Маніяк

«Маніяка» на Netflix західні медіа відразу нарекли Mind Trip. І в кожній букві буде правда, позаяк шоу постійно звертає в неочікувані світи та часові проміжки, залишаючи після себе багато запитань. Та чорт забирай, навіть сама реальність «Маніяка» існує у вигаданому світі, де люди можуть платити за поїздки в метро прослуховуванням реклами. На фоні цього ретро футуристичного гармидеру Джона Гілл та Емма Стоун грають двох диваків, яким судилося зустрітися в лабораторії. Там вони тестуватимуть новий препарат, що допоможе їм позбутися страхів, комплексів та решти психічних хвороб, які вони заробили завдяки своїй родині.

Шалений мікс із вісімдесятих, шпигунського трилера, гангстерського кіно та мелодрами роблять серіал Кері Фукунаги далеким від оригінального проекту 2014 року, який творці взялися перезнімати. Але це робить його і по-справжньому оригінальним і ні на що не схожим. «Маніяк» – ще і серіал з різним хронометражем епізодів, що немало важливо у контексті сторітеллінгу. Творці мають довільну кількість часу, аби не підкорюватися телевізійним форматам та рекламним блокам. Через це шоу виграє на фоні решти проектів Netflix, які нарешті роздали свободи в міру своїх можливостей.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Сподобалась стаття?

Допоможи Moviegram стати кращим

останні матеріали

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: