В Україні знайдеться безліч цікавих історій, які можуть перетворитися у фільм. Одна з них потрапить на великі екрани через 2 роки і називається «Загубити, щоб знайти». Це історія двох іспанок Марії та Кармен, яких викрали за наказом Йосифа Сталіна у 1936 році з Іспанії, щоб шантажувати владу країни. Втім, все пішло не за планом, і жінки залишитися назавжди в Україні. Донька однієї з іспанок Людмила Холодняк переповіла цю історію сценаристу та режисеру Ігорю Висневському («Інший Франко», «Слово»). Його настільки захопила оповідь, що він звернувся до продюсерки Ольги Клименко («Позивний «Бандерас»), щоб запустити виробництво ігрового повнометражного фільму.
Сценарій розробляється методом «сценарної кімнати», де працюють сценаристи, скрипт-доктор, історичний консультант та донька однієї з героїнь історії, – Людмила Холодняк. Разом з Ігорем Висневським у команді сценаристів працюють Роман Волосевич та Ігор Зайцев («Людина з фотоапаратом» та «Сумні портрети»). Продюсерка «Загубити, щоб знайти» не вперше співпрацює з ними: «В мене є досвід роботи з цими сценаристами. Всі члени команди володіють відмінними навичками написання сценарію, а працюючи разом, на мою думку, вони стають ще сильнішими».
До методу сценарної кімнати вирішили вдатися для пришвидшення процесу написання. Творці фільму планують закінчити роботу над сценарієм наприкінці листопаду 2021 року.
Ігор Висневський пояснює появу ідеї сценарної кімнати розширенням впливу на глядача: «При такому написані важче скотитися в вузько направлене авторське кіно, яке буде подобатися лише тобі і невеликій групі людей, оскільки будь-яка ідея в сценарній кімнаті проходить перевірку усіма членами кімнати. Але треба зауважити, що всі ідеї приймаються на обговорення і одне з головних завдань членів кімнати не соромитися виносити на обговорення всі свої ідеї, навіть найбезглуздіші».
Сценарні кімнати – це не ноу-гау у кіно. Головні американські та європейські серіали користуються таким прийомом, щоб швидше виготовити серію. І хоча шоураннер залишається головним натхненником та двигуном ідеї, сценаристи приносять свій погляд, влучно розбирають сюжет на серії, сцени та врешті-решт персонажів. Більша кількість ідей дозволяє швидше рухатися сюжетом, брейнштормити і пітчити нові рішення в історії за посередництвом шоураннера, який виступає у ролі модератора дискусій.
Оскільки історія базується на реальних подіях, але не є суто документальним дослідженням, то автори допускають вигадані елементи у фільмі. «На жаль, якби історія, яка потрапила нам в руки, була повністю та якісно виписаною, то була б схожа на величезний роман. Але такі романи важко, а іноді майже неможливо реалізувати в рамках повного метру, – ділиться враженнями від сюжету Ігор Висневський. – Тому доводиться вигадувати так, щоб зробити історію цілісною і цікавою в рамках заданого формату. Але хочу зауважити, що всі вигадки так, чи інакше могли бути в ті часи і базуються на інших реальних історій того часу».
Після написання сценарію почнуть збирати дрімкаст, а сам кастинг планують проводити не раніше весни 2022 року.
«Наразі ми ще не розуміємо, хто буде грати головні ролі в майбутньому фільмі. – розповідає Ольга Клименко. – Тільки після того, як будуть виписані всі герої та буде сформована біблія персонажів, можна буде думати, хто з акторів підійде на виконання тої чи іншої ролі, але в будь-якому випадку це вже буде спільна робота з режисером, проведемо кастинг та акторські проби».
Майбутній фільм планується для широкого прокату як глядацьке кіно. Однак продюсери також розраховують і на участь у кінофестивалях. Зйомки відбудуться у 2022-2023 році, а за долею проєкту вже можна слідкувати у соціальних мережах.
Сільський неореалізм, який зникає з пам’яті
Стрічки про мистецтво, музику, моду і попкультуру