♥ donate
Пошук
Close this search box.
Пошук
Close this search box.

Гайд по KISFF 2019: рейви, сенегальське кіно та фестивальні хіти

Найкраще для тих, хто любить коротко та по суті

Вже увосьме стартує Київський міжнародний кінофестиваль короткого метру і з кожним роком його програма стає все більш насиченою. Ледве знаходиться час, аби переглянути все, адже серед кожної добірки є свої перлини. Попри традиційні програми «100 фільмів за 100 хвилин» та «Midnight Sexy Shorts», які користуються неабияким попитом, радимо звернути увагу на ретроспективу сенегальського кіно та фестивальні хіти, серед яких тепер вже є й українські фільми. Цьогоріч KISFF потішить і рейв-вечікою в улюбленому Closer та показами анімації з фестивалю «КРОК», якому виповнилося 30 років! Три зали кінотеатру «Київ» з 17 по 21 квітня транслюватимуть найкраще зі світу короткого метру.

Конкурс

Конкурсна програма цього року традиційно поділена на два сегменти: національну та міжнародну. Та крім них, виділяється ще блок кіноконкурсу «Виклик». Тут в окремих фільмах про себе розповідають автостоляр, маляр, 93-літній дідусь та 13-річний  хлопчик. І кожна історія – це історія всупереч та попри життєві обставини. Власне тому програма і має назву «Виклик», провокуючи глядачів до рішучих дій у своєму житті на прикладі головних героїв фільмів.

Кадр зі стрічки «Денис Шиманський», реж. Антон Ванчак
Кадр зі стрічки «Зірка для Антона», реж. Катерина Стрельченко
Кадр зі стрічки «Де знаходиться лімфа?», реж. Олександр Євтушенко
Кадр зі стрічки «Мрія», реж. Антон Широков
Попередній слайд
Наступний слайд

Міжнародна програма поділяється відразу на три тематичних блоки. У першій, наприклад, мова йде про підлітків та молодь, яка випробовує себе у хіп-хопі («Розбита дорога нового краю») чи балансує між мирним життям із бабусею та криміналом («Дорогенький»). Цей блок має назву «Змарнована юність», але відкидаючи зайву радикальність, кожен з фільмів радше говорить про те, як цю юність не проґавити.

Другий блок «Розмови Тет-а-тет» демонструє стрічки з Данії, Угорщини, Швейцарії тощо. Вся увага цієї програми фокусується на самотності, сексуальності та імпресіоністичних враженнях від почуттів, які нерідко перехоплюють людей у буденності. Найцікавішою за синопсисом видається «Лілія миру» – кіно про готель у Бразилії, в якому чоловіки та жінки діляться своїми інтимними історіями.

Назва третього блоку доволі іронічно натякає на те, що подивитися варто все – «Прослухати повністю». Це кіно, яке працює вже на якомусь невидимому екстрасенсорному вигляді. Можна сказати, що воно працює і без міцного наративу. Це кіно настрою. «Пташки землі» повністю побудований на танці, «Вулиця Патіссіон» концентрує увагу на телефонних розмовах головної героїні, яка власне і гуляє афінською вулицею з назви.

Національна програма теж не пасе задніх. У двох блоках розміщені і два фестивальні хіти «Mia Donna» Павла Острікова та «В радості і тільки в радості» Марини Рощиної, які будуть must see для всіх, хто пропустив їх у прокаті. Свої нові роботи покажуть і Ната Метлух, і Катерина Горностай, які вже гучно заявили про себе на минулих фестивалях.

1989 Revisited

Як не важко здогадатися з назви, ця програма присвячена 30-річчю, але 30-річчю чого? Сюди входить падіння Берлінської стіни, яке відкрило очі людям на життя поза кордонами і зробило Берлін найбільш вільним містом у Європі. Частково цю тему зачіпає програма Berlinale Spotlight: руйнуючи стіни. Втім, окрім Берліну стрічки у цій добірці оповідають про розділений Кіпр («Гора прапорів»), дві Кореї («Гаюн Квон») та кордон між Індією та Пакистаном («Ваґах»).

30 років виповнилося і кінофестивалю анімації «КРОК», який спершу був фестивалем, що курсував корабликом по Дніпру, а тепер знайшов гавань у Будинку кіно. Програма складається з переможців «КРОКу», але звісно ж не всіх. Показуватимуть і вже класичні «Йшов трамвай №9» Степана Коваля та «Молоко» Ігоря Ковальова.

«Коли сусіди будують демократію» могла би стати назвою окремою книжкової збірки нон-фікшну. Але KISFF обманює очікування, адже це знову кіно і знову хороше. Цього разу про наших сусідів – Молдову, Польщу, Чехію та Румунію. Кожна з цих країн винайшла свою власну мову, вирвавшись з пут впливу Радянського Союзу. Чим живуть зараз ці кінематографії, можна дізнатись при перегляді, а після нього відбудеться Q&A.

Late Night Tales

Корпоративний спа, дорожній розділювач, романтична подорож, депортація та висадка на Місяць стають основними тригерами короткометражної комедії на KISFF. П’ять стрічок із сатирою, абсурдом та іронією спробують поборотися за основного претендента на найкумедніший фільм програми.

Добірка «Анімаційне божевілля» позбулося кількох літера «а» на початку, але не втратило шаленого безумства, яким щороку славиться програма. Цьогоріч вирізняє її й український фільм «Кохання» Микити Лиськова, який зі своїм абсурдним гумором має всі шанси приголомшити глядача.

Кадр зі стрічки «Кохання», реж. Микита Лиськов

Мамблкор з Фінляндії, пародія на освітнє кіно з Канади, низькобюджетний фільм з «Бразильського інституту досліджень альтернативної і вторинної важливості» та врешті-решт анімація з Нової Зеландії. Якщо це жанрове безумство не змушує вас цікавитися закордонним кінематографом, то ми здаємося, але принаймні одна стрічка точно варта уваги. Яка з вищезгаданих – дивіться на Short Attack.

Кадр зі стрічки «Популярний підхід», реж. Пол Тарраґо
Кадр зі стрічки «Ваш син-підліток — гомосексуал?», реж. Тамара Щербак
Кадр зі стрічки «Менсплейнінґова бійня в Гельсінкі», реж. Ілья Раутсі
Кадр зі стрічки «Утка», реж. Ендрю Тодд
Попередній слайд
Наступний слайд

Midnight Sexy Shorts зазвичай не потребує представлення. Ймовірно, на покази цієї добірки вже стався sold out. Однак, варто згадати присутність переможця фестивалю анімації «КРОК» у 2018 році «Велосипедистів» та кілька комедійних відкриттів «Хот-доґ» та «Оргію», які потішать прихильників полунички.

Кадр зі стрічки «Велосипедисти», реж. Велько Попович

У фокусі

Ретроспектива сенегальського кіно звучить як щось, за чим варто полювати. У суботу о 17:30 KISFF покаже добірку з трьох стрічок шістдесятих та дев’яностих, які гідно репрезентують кінематограф своєї країни. «Візника» часто називають, наприклад, першим африканським фільмом. «І снігу більше не було» – кіно про сенегальця, який змінює свій побут після повернення додому. «Нехай так буде» розповідає про життя іноземного лікаря, який знайомиться із місцевими обрядами.

Berlinale Sportlight презентує ще одну добірку, яка називається відомою піснею гурту The Clash «Should I stay or should I go?». Втім, якщо британці співали про одвічне питання у стосунках, то фільми різняться за спробою формулювання: стрибки у басейн («Десятиметровий трамплін»), втеча із Сирії («Крок за кроком») та вертикальна стежка альпініста («Скелелаз») нагадують, що іноді повертати назад просто нікуди.

Якщо ретроспектива сенегальського кіно підштовхнула до роздумів, то KISFF показує і сучасний кінематограф африканської країни у програмі «Далеке–Близьке». Маленький хлопчик після школи, сміттєзвалище у Дакарі, боксерка та дві дружини одного чоловіка стають центральними персонажами у кожній із чотирьох історій.

European Short Awards

Претенденти на European Short Awards поділені на три блоки Short matters. У першому панує справжнє різнобарв’я культур, адже представлені стрічки з Британії, Португалії та Німеччини. Другий блок рясніє від різноманіття теми кохання: трансгендерна жінка («Заручниця суспільства»), любов до собак («Спустити псів») та пристрасть до Сардинії в екранізації твору Анні Ерно («Роки»). У третьому блоці глядачів порадують бельгійською анімацією («Антилопа гну»), коротким метром Павла Острікова («Випуск `97») та казкою про капіталіста Санту («Капіталісти»).

Фестивальні хіти

З фестивальними хітами все водночас і просто, і складно, адже доводиться розриватися між двома блоками. У першому показують «Дикуна» Жеремі Комте, номінованого на «Оскар», а також SWATTED – кіно про кіберхарасмент. На завершальному дні фестивалю варті уваги короткометражка Дмитра Сухолиткого-Собчука «Штангіст», яка здобула гран-прі «Молодості», та «Шкіра» Ґая Наттіва, яка виросла у повний метр з показами у програмі «Панорама» на Берлінале 2019.

To love, to cry, to outcry

Переоцінка жіночої краси та розповіді про жіночі танцювальні та музичні гурти чекають глядача у добірці FEM RIOT. Більше про культуру ЛГБТ-спільноти розповість програма Out and Proud, серед короткого метру якого є, наприклад, історія кохання у стилі «Ромео та Джульєтти». Революційною можна назвати добірку RADICAL ARTS_ACTS. Тут містяться історії про бунт у Лондоні 1977 року, нинішні вуличні протести у Бразилії та зображення Афін крізь твори Катерини Гогу. KISFF також зібрав сім короткометражок, що гідно представляють 2018 рік у квір-анімації.

Кадр зі стрічки «Білий бунт: Лондон», реж. Рубіка Ша

Важливе –

це вже не назва добірки, але теглайн для всіх, кому серед усіх короткометражок не вистачає чогось по-справжньому особливого. Традиційні 100 фільмів за 100 хвилин перетворять мозок у яєчню. «The Revolution Will Not Be Televised» покаже афроамериканську культуру з нової точки зору. «Realizable Ecotopias» розповість у трьох фільмах про боротьбу з токсичністю сміттєзвалищ, соціальні ініціативи Йони Фрідмана та спеціальну зону захисту у Франції. «Teen Spirit» зображує тінейджерів із їхніми внутрішніми конфліктами (лайки в Instagram та ретвіти не рахуються). Також KISFF демонструє спеціальну добірку для найменших. Радимо звернути увагу на анімацію «Пожежа в картонному містечку», яку показували на Мангеттенському кінофестивалі короткометражних фільмів. Ще є «Short Rave» – спеціальна подія у Closer, де на екрані показуватимуть анімацію, але глядачів заохочуватимуть почуватися абсолютно вільними у спробі реагувати на побачене.

Сподобалась стаття?

Допоможи Moviegram стати кращим

0 0 голосів
Рейтинг статті

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі