Українська індустрія тривалий час несвідомо займалася нетворкінгом, але чомусь уникала використання цього іноземного слова. Зараз прийшов час усвідомлення і почали з’являтися спеціалізовані події.
Платформа для сценаристів Terrarium спільно з кастинг-порталом Dreamcast організували зустріч для випускників сценарного інтенсиву та акторів. Розповідаємо, як правильно презентувати себе та які складники успішного нетворкінгу.
Щоби правильно організувати нетворкінг, потрібна центральна подія – передусім, дискусія або лекція зі спікерами, які мають безпосередній вплив на долю вашого проєкту чи з якими ви можете бути зацікавлені у співпраці. Центральною темою розмови зазвичай стають можливості фінансування та пошуків співпраці. Спікери розповідають, яких людей їм не вистачає в команді, дають поради, отримують запитання від учасників, а вже після дискусії у неформальній бесіді отримують фідбек та нових знайомих.
Неформальні бесіди на вечірках теж є частиною нетворкінгу. Наприклад, Тімоті Шаламе отримав роль у «Дюні» Дені Вільнева зокрема завдяки тому, що намагався якомога більше презентувати себе перед режисером. Він також поставив Google Alert собі на телефон зі словом «Дюна», щоб слідкувати за долею проєкту та не проґавити кастинг.
На Terrarium йшлося про те, як і кому запропонувати свою ідею. Режисер Дмитро Сухолиткий-Собчук, кастинг-директорка Ольга Любарова, сценарист Сергій Касторних, акторка Катерина Молчанова та продюсер з Family Production Стас Притула ділилися своїм досвідом та порадами для молодих сценаристів та акторів.
Пітчинг/презентація
Якщо неформальні розмови не всім під силу через сором’язливість, то від пітчингу власного проєкту або презентації своїх можливостей нікуди не втечете, хіба що напряму відмовитеся. В рамках Script&Cast Pitch на Terrarium відбувся пітчинг сценарних проєктів у двох частинах. Кожен учасник презентував свій фільм по-різному, відштовхуючися від переказу історії. Після семи хвилин (саме стільки давалося учасникам пітчингу) лунають запитання, які можуть швидко зламати запал та натхнення, що виникли під час оповіді проєкту.
Що рекомендує Олександра Сорохан для організації нетворкінгу:
Сценаристам-початківцям важливо почати писати в середовищі, де разом із ними пишуть їхні колеги. Це надзвичайно мотивує переписувати, якщо щось не складається. Це перше коло нетворкінгу необхідне для розвитку та просування вперед. Якщо ви зовсім нікого не знаєте з кіносфери – варто почати найближчих кінофестивалів в Україні: «Молодість», ОМКФ, Київський тиждень критики тощо.
Можна ходити на індустріальні події, послухати й подивитися, які є режисери та сценаристи, й над чим зараз працюють, про що пишуть, як презентують себе та свій кінопроєкт. Це може допомогти сценаристу або режисеру зрозуміти, в який бік рухатися, з ким познайомитися, до чого прагнути. Нетворкінг лише на перший погляд здається витрачанням часу, проте зазвичай на фестивальних вечірках вирішується багато питань, що стосуються професії та роботи в кіно. Не варто цим нехтувати чи соромитися підходити й представлятися. І пітчити, пітчити й пітчити свою ідею скрізь і всім, хто будуть готові вас слухати.
Мета Script&Cast pitch – представити аудиторії нові обличчя, нагадати сценаристам чи акторам про себе, про свої ідеї та кейси. Вже потім – спілкування та обмін досвідом, знайомства та пошук проєктів, команд, роботи. Це можливість знайти нові партнерства, потрапити в кінопроєкт або відшукати його, нагадати чи, навпаки, заявити про себе, а також просто поспілкуватися з людьми, які працюють в кіноіндустрії.
Що рекомендує Ольга Любарова на акторському пітчингу
Акторам найважливіше розуміти, що вони хочуть грати, де зніматися, з якими режисерами й у яких жанрах працювати, важливо орієнтуватися в ринку, розуміти, які кастинг-директори працюють, з якими режисерами та в яких проєктах. Розуміти, куди рухатися. Як і де ці проєкти створюють, адже інший вкрай важливий елемент роботи в кіноіндустрії – це нетворкінг. Отже, орієнтуючися в ринку, під час знайомства з кастинг-директорами чи режисерами, які вас цікавлять, важливо підкреслити, що ви хотіли би працювати з ними, чому, коротко розповісти про ваш досвід та запам’ятатися – це elevator pitch.
Script&Cast Pitch – не остання можливість проявити свої здібності та знайти потрібні знайомства, адже Terrarium влаштовуватиме більше таких зустрічей в майбутньому. Про те, як зробити свій сценарій кращим, читайте у нашому матеріалі.
Читайте також: Як потрапити в міжнародний проєкт. Лайфхаки для акторів