На різноманітних воркшопах упізнавані українські режисери знову і знову повторюють, що успіх не можна виміряти популярністю власного фільму. Заробити на українському кіно – це утопічна ідея, в яку не припиняють вірити. Втім, повний чи короткий метр – це заявка на успіх та впізнаваність. Тому часто кінематографісти користуються своїм досвідом, щоби зняти комерційну рекламу. Буває ж і навпаки – наситившися замовленнями, режисер бажає нарешті реалізувати свою ідею в кіно й показує короткий метр на кінофестивалях. Наприклад, завдяки проєкту YO!DA свої задуми можна реалізувати, вигравши в конкурсі грошовий приз на їхню реалізацію. Так у індустрії з’являться нові імена, які працюватимуть із рекламою. У нашому матеріалі зібрали імена режисерів, для яких промо та реклама – це насамперед якісний сторітелінг та можливість донести свої ідеї до глядача.
медіапартнерство
Анастасія Буковська
Анастасія Буковська – не лише режисерка та продюсерка Family Production, а й представниця цього продакшену як успішного бренду. На її рахунку співпраця з Dior, McDonald’s, Diesel, вона дає чимало інтерв’ю про роботу з міжнародними партнерами, але сама знімає рекламу і для українських виробників. Завдяки її продуктивності швидко виринає в пам’яті ролик для Моршинської. У 2020 році, наприклад, Анастасія Буковська поєднала бренд Київстару зі соціальним меседжем «Просто залишайтеся вдома». Влітку на кінофестивалі Молодість відбулася прем’єра її короткометражки «Бульмастиф», у якій з’явилися друзі Family Production. Разом із рекламними проєктами цей фільм став ще одним доводом якісної командної роботи.
Максим Ксьонда
Портфоліо Максима Ксьонди насамперед складають кліпи для українських артистів: він знімав для 5’nizza, Mozgi, Laud. У 2018 році він попрацював і над повним метром – «Бобот та енергія Всесвіту», музику до якого писав Фагот із ТНМК. Але попри тісну співпрацю з музичними виконавцями, Максим Ксьонда знімає й короткий метр, який подорожує європейськими кінофестивалями. Сам же скромно говорить, що на ньому грошей не заробиш. Реклама в кліпмейкера строката та з великим вмістом CGI: від фенів Panasonic до телефонів Samsung. Максиму Ксьонді вдається помістити історії й у 15-секунді відео й у хвилинні ролики, але працюють вони однаково вдало.
Антоніо Лукіч
Після успіху повнометражного дебюту «Мої думки тихі» Антоніо Лукіч наче й не потребує представлення. Але він серед тих режисерів, які на своїх лекціях не соромляться говорити про те, що займаються рекламою. Впізнати рекламні ролики Антоніо Лукіча – справа не з легких, адже вони не так уже і схожі на його проєкти в кіно. Наприклад, сюжет про кухонну машину Kenwood демонструє історію про довіру та ламає гендерні стереотипи про чоловіків-кухарів. Кумедно, коротко й добре запам’ятовується.
Тоня Ноябрьова
Українську комедію про провінціала «Герой нашого часу» досі згадують у довгих списках фільмів, за які не соромно. Тоня Ноябрьова вміє іронізувати над упізнаваною дійсністю у своєму дебюті. Але є й інша сторона режисерки, де вона знімає багато реклами. У її роликах часто є місце й гумору, і атмосфері свята. Саме тому вже кілька років поспіль вона фільмує промо та відкриття Одеського міжнародного кінофестивалю. Навіть у 2020 році завдяки її режисурі весь світ перемістився в онлайн, щоби спостерігати за ведучими церемонії без глядачів у залі. Тому незграбність ситуацій – це вже певною мірою сформована фішка Тоні Ноябрьової.
Олександр Стеколенко
Цього року Олександр Стеколенко показав свій короткий метр «Поміж тіней» на Одеському міжнародному кінофестивалі, але в індустрії його насамперед пам’ятають за стильними рекламами модних фешн-брендів. Він знімав кліпи для Latexfauna і Brutto, приземляв Samsung до українських реалій та рекламував знайомі кожному українцю продукти: від масла «Селянського» до Атоксілу. Власне, Олександр Стеколенко разом із братом Ігорем сформували бренд на своєму прізвищі. Це доводять і їхні перші короткометражні роботи, які теж здаються ідеальними візуальними подорожами в прохолодні світи київських реалій.
Ігор Стеколенко
Для Ігоря Стеколенка рекламний бізнес давно перетворився на середовище комфорту з безліччю викликів. Щоразу він вигадує цікаві кліпи для Джамали, переосмислює «Панцерника Потьомкіна» для промо ОМКФ та робить сексуальною навіть воду в рекламі Карпатської Джерельної. Дивує, наскільки різноманітними є інтереси двох братів Стеколенків, адже вони беруться за будь-який бренд та переформатовують його у власний впізнаваний стиль. Лише досі незрозуміло, як режисери встигають поділити актора Дмитра Ярошенка на свої потреби в коротких метрах, але жодного разу не покликали його до співпраці над рекламою.
Тетяна Ходаківська
Цього року Тетяна Ходаківська взяла нагороду «Золота дзиґа» за найкращий монтаж («Фокстер та Макс»). Окрім цього, разом із Олександром Стеколенком вона зняла документальну стрічку про жителів гірських регіонів Європи «Манливий, солодкий, без меж, або Пісні й танці про смерть». Втім, головне натхнення за словами режисерки їй приносять сімейні комедії. Тож і не дивно, що у її шоурілі є, наприклад, реклама напою «Живчик». Ходаківська починала із промо для телеканалу «Інтер», а зараз часто співпрацює з міжнародними компаніями та помітно покращує свої навички в роботі зі CGI.