Нове британське кіно – 2018: космос Клер Дені, королева Лантімоса та острів із маніяком

Гайд по фестивалю авторського кіно

Британська рада в Україні та ArthouseTraffic за традицією не дають українським сінефілам закутатися у ковдру і переглядати восени серіали на стрімінгових сервісах. Вони у 18-й раз кличуть у кіно на британські стрічки. Цьогорічна програма може похвалитися добірками з кінофестивалів Торонто та Венеції. В інші роки на «Новому британському кіно» показували нові роботи Лінн Ремсі, Йоргоса Лантімоса та Майкла Вінтерботтома. У 2018 році ситуація не змінюється хіба що з Лантімосом, який став надто продуктивним (але гріх жалітися). Серед нововведень організатори фестивалю потурбувалися про людей із порушенням зору та слуху. З 22 по 28 листопада глядачі матимуть змогу подивитися стрічки з тифлоперекладом (додаткова аудіодоріжка з поясненням, що відбувається на екрані) та додатковими субтитрами, створеними для людей із порушенням слуху.

На висоті

High Life, реж. Клер Дені

Клер Дені знімає фільми з 1988 року, і «На висоті» – її англомовний дебют, який залишив аудиторію кінофестивалю у Торонто у повному захваті. За сюжетом у пошуках нової енергії до Чорної діри летить космічний корабель із бранцями, яким пообіцяли звільнення після місії. Серед них знайшлося місце аскетичному Роберту Паттінсону. Під час місії у нього народжується донька, яка змінить його світогляд. У стрічці також знялися Жульєт Бінош та репер Andre 3000, але цікавим «На висоті» буде не лише для прихильників фантастики. Клер Дені ще з часів свого кіно «Що не день, то неприємності» навчилася шокувати глядачів.

Колетт

COLETTE, реж. Уош Уестмоленд

Романи письменниці Колетт екранізували Роберто Росселіні, Жак Демі та Стівен Фрірз, але про саму Колетт є лише два художніх фільми, які вийшли після її смерті. Режисер Вош Вестмоленд виправляє цю несправедливість і запрошує у свій костюмований байопік Кіру Найтлі. Акторці вже не вперше щастить працювати у такому жанрі. Разом із нею у фільмі знімається і Домінік Вест. Він свого часу теж грав письменника (Ернест Гемінґвей у «Генії»). Для прихильників творчості контроверсійної особистості Колетт (вона мала тісні стосунки з чоловіками і жінками, працювала «літературним привидом») фільм Вестмоленда може стати справжнім святом, адже якісних життєписів у кіно нині не так і багато.

Фаворитка

THE FAVOURITE, реж. Йоргос Лантімос

Вперше Йоргос Лантімос звертається до чужого сценарію і захоплюється історичним періодом. Зокрема, періодом правління королеви Анни у XVIII столітті. Герцогиня Мальборо та її молодша сестра Ебігейл змагаються за увагу королеви, аби врешті-решт стати їхньою фавориткою у цій нелегкій боротьбі. Не сумнівайтеся, що перемогла королева Анна, адже Олівія Колман отримала Кубок Вольпі за цю роль. Ми вже писали у щоденниках з Венеції, що «Фаворитка» може видатися одним із найвдаліших проектів Лантімоса завдяки своїх легкій іронічності, що, зрештою, не втрачає фірмового почерку режисера. В український прокат вона вийде у 2019 році, але нетерплячим можна подивитися на «Новому британському кіно – 2018».

Я не відьма

I AM NOT A WITCH, реж. Рунгано Ніоні

«Я не відьма» – це режисерський дебют двох режисерів Бенфорс Ві Ду та Бойд Банда. На Каннському кінофестивалі у 2017 році стрічка мало не взяла «Золоту камеру», але, зрештою, запам’яталася своєю оригінальністю і без нагороди. Дія відбувається у Замбії – країні Африки без виходу до моря. Серед сафарі знаходять дев’ятирічну дівчинку, яку відводять до табору відьом, лякають її, мовляв, якщо втечеш, перетворишся на білого козла. Фільм піднімає питання людської свободи, адже у кульмінації головна героїня мусить зробити вибір: втекти з табору чи залишитися під дитячим страхом перетворення на звіра.

Звір

BEAST, реж. Майкл Пірс

Ще один режисерський дебют, який найбільше резонує з Великобританією у контексті Brexit. За сценарієм головна героїня живе на острові і намагається вирватися у велике місто, але її тримає тут тільки кохання до нового бойфренда – португальського фермера, якого місцяни звинувачують у вбивствах маленьких дітей. Островом орудує серійний маніяк, і всі підозри падають на новоприбулого. Режисер Майкл Пірс розповідає, що надихався своїм дитинством на цьому ж острові Джерсі, а натхнення пейзажами прийшло від перегляду стрічок Тарковського та Антоніоні. Тому такі речі краще дивитися на великому екрані.

BAFTA: Британія. Коротко 2018

BAFTA SHORTS 2018

Українські кінофестивалі рідко обходяться без блоку короткометражних фільмів. Після збірки Оскарівського короткого метру, Манхеттенського кінофестивалю та й власне KISFF «Нове британське кіно – 2018» теж не пасе задніх. Покажуть всі короткометражні роботи, які були номіновані на премію BAFTA цього року.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Сподобалась стаття?

Допоможи Moviegram стати кращим

останні матеріали

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: