15 найкращих серіалів 2019 року

«Містер Робот», «Погань» та «Вартові» у найкращих проєктах року

Минулого року ми спішно поховали кабельне телебачення в підсумках. 2019 змушує переглянути ставлення до стрімінгових платформ. Із 15 найкращих серіалів у цій добірці лише шість виходять на Netflix чи Disney+. Головним фаворитом глядачів став HBO, який, попри гостру критику фіналу «Гри престолів», вирвався вперед завдяки «Чорнобилю», «Вартовим» та «Баррі». Цьогоріч ми вирішили додати багато продовжень улюблених серіалів редакції, щоби підкреслити їхню важливість у культурному просторі, адже навряд без «Корони», «Брод сіті» та «Ріка та Морті». Серіали дедалі частіше прирівнюють до кіно і включають у топи найкращих фільмів. На відміну від стрічок, що затягують мало не з першої секунди, серіали мають іншу властивість – захоплювати увагу кількома деталями, які вибухають уже за кілька епізодів.

Я думаю, тобі варто піти з Тімом Робінсоном

(перший сезон)

I think you should leave with Tim Robinson, шоуранер Тім Робінсо

Тім Робінсон здійснив пітчинг свого проєкту для Netflix як шоу забракованих жартів для Saturday night live. Тобто керівництво NBC вважає скетчі Робінсона такими, що не підходять для трансляції на телебаченні. І після перегляду перших трьох скетчів глядач зрозуміє, чи варто продовжувати далі. Жанр rejected jokes – не новий, але у виконанні Тіма та його команди він сягає нечуваних масштабів абсурду. Головний герой подорожує в часі, захлинається невидимою водою або подорожує літаком із божевільним чоловіком, який десятки років чекав помсти. Переказувати сюжети немає сенсу, всі вони працюють на акторських імпровізаціях та вмілому монтажі. Робінсон запросив до участі багатьох зірок скетчевої комедії, але й сам уміє відігравати до болю в животі. Якщо якесь шоу й мусить викликати істерику у 2019 році, це неодмінно «Я думаю, тобі варто піти з Тімом Робінсоном».

Мандалорець

(перший сезон)

The Mandalorian, Шоуранер Джон Фавро

Під звуки падіння (але не сходження) саги про Скайвокерів, Disney добре почувається зі своїм стрімінговим сервісом. «Мандалорець» прикував до себе увагу завдяки кінематографічному візуалу (ширококутні лінзи таки мають вплив), саундтреку Людвіга Горанссона («Чорна пантера» та останній альбом Childish Gambino) та, звісно ж, малюку Йоді. Та найсимволічнішим у серіалі про найманого вбивцю в космосі став пошук своєрідних режисерів, імена яких уже давно крутилися навколо чергової частини «Зоряних війн». Крім Тайки Вайтіті та Джона Фавро, які не обмежилися функціями одних тільки режисерів на знімальному майданчику, одну зі серій зняла донька Рона Говарда – Брайс Даллас. Тож можна вважати, що «Зоряні війни» виносять спадкоємність за кадр. У добірці найкращих серіалів «Мандалорець» опинився не випадково. Ми давно чекали чогось оригінального та захопливого в далекій-далекій Галактиці, й нарешті це сталося.

Рік та Морті

(четвертий сезон)

Rick and Morty, шоуранери Ден Гармон та Джастін Ройланд

Усього лише п’ять серій нового сезону видали Дену Гармону та Джастіну Ройланду достатній кредит довіри, щоби опинитися в цій добірці. Творці «Ріка та Морті» недарма попросили про перерву у створенні анімаційного серіалу, щоби зібратися з думками. Четвертий сезон розгортається навколо подорожей у часі, кепкує над стрімінгами, гостро висміює різноманітні жанри й усе ще пародіює свого прародича «Назад у майбутнє». Геги можна вимірювати кількісно на секунду, тому серіал не втратив своєї якості повторного перегляду. Великодні яйця щедро розсипані по 20 хвилинами хронометражу так, що й на реддіті з ліхтариком не знайдеш. Наче й великого прогресивного стрибка не помітно, але шоу тримається чотири сезони винятково на Гармонівському переосмисленні «Тисячолітнього героя». У жодній серії немає знудженного провисання чи бодай якоїсь халтури. «Рік і Морті» такі ж вірні своїм прихильникам, як і завжди.

Погань

(другий сезон)

Fleabag, шоуранер Фібі Воллер-Брідж

Трансляція оригінальної вистави «Погань» у кіно показала, що Фібі Воллер-Брідж може самотужки витягнути п’єсу на своїх плечах. Ба більше, збалансувати гумор і трагедію своєї персонажки в межах півтора годин. Другий сезон її хітового серіалу навіть не намагається перестрибнути перший, адже той був закритою системою, де кілька рушниць із першої серії стріляли в останній. Відтепер це історія про кохання, хай би там що не говорила безіменна персонажка Воллер-Брідж. Авторка проєкту тепер іронізує над релігією, кепкує над бідолашним Ендрю Скоттом у рясі священника та далі розв’язує проблеми зі своєю дисфункціональною родиною. За словами Фібі, цей сезон має бути останнім, а до персонажки вона повернеться хіба що за 35 років. Сценаристки рідко кажуть таке про свої серіали, категорично ставлячи крапку у фінансово успішному телевізійному шоу. Та це ще один привід поважати Воллер-Брідж, адже її унікальний талант завершити проєкт на високій ноті перемагає в битві зі спокусою зняти продовження.

Містер Робот

(четвертий сезон)

Mr. Robot, шоуранер Сем Ісмейл

Останній сезон історії Еліота Андерсона сповнений суперечливих моментів. Початок четвертої частини дуже повільно розганяється, але поступово підводить до найкращих епізодів у серіалі. В одному, наприклад, персонажі не говорять одне з одним, окрім як на початку та в кінці серії, в іншому – Сем Ісмейл не випускає глядача за рамки квартири (привіт, гічкоківська «Мотузка»). На відміну від своїх колег по серіальному цеху, шоуранер «Містера Робота» чітко закриває всі питання, туго затягує всі незрозумілості в один вузол і нарешті відповідає, про що розповідав серіал упродовж чотирьох сезонів. Творці історії Еліота сміливо визнають вплив і «Бійцівського клубу», і спадку Стенлі Кубрика, і зовсім не соромляться вставляти візуальні посилання на багато інших кінотворів у фінальній серії. Але заразом «Містер Робот» – це серіал про спокій душі, про любов до людей та про неможливість утечі від самого себе. Це була неідеальна мандрівка в глибини свідомості геніального хакера, але емоційно складна, щоб у кожній серії останнього сезону перехоплювало подих.

Чорнобиль

(міні-серіал)

Chernobyl, шоуранер Крейг Мейзін

Мабуть, до серіалів на близьку українцям тему варто ставитися або скептично, або з острахом. Хіба можуть люди, які не пережили цих подій, зняти достовірне та драматичне кіно про Чорнобиль? Можливо, це правда, адже Крейг Мейзін зробив серіал не про Чорнобиль, а про глобальну катастрофу, у центрі якої нічого не вибухає. Мова про ціну брехні, яку заплатив Радянський Союз, щоби приховати одну з найбільших аварій у світі. Звучить занадто патетично, як для контенту HBO. Та шоураннер не обмежився темою: поділив історію на п’ять епізодів, кожен із яких має різне жанрове забарвлення. Частково натхненний книгою Світлани Алексієвич «Чорнобильська молитва», серіал розгортається навколо персонажів, історій яких у цій книжці не було – Валерія Легасова та Бориса Щербини. Їхня дружба, що народилася з усвідомлення масштабів аварії на ЧАЕС, стала чи не найтеплішим бромансом року. Тому між градацією not good / not terrible вибирати важко, але ніхто й не просить.

Вартові

(перший сезон)

Watchmen, шоураннер Деймон Лінделоф

За славнозвісне продовження ідеї Алана Мура взявся Деймон Лінделоф і, чесно кажучи, після цієї новини стало тривожно. Ну хіба нам потрібні нескінченні великодні яйця та кліфхенгери після кожного епізоду? Та насправді Лінделоф створив один із найбільш суперечливих творів 2019 року й добряче розігрів інтерес прихильників оригінального коміксу та екранізації Зака Снайдера. Річ у тім, що фанатам завжди хочеться чогось із краплею ностальгії (без надлишку) та нової історії в старому-доброму світі. «Вартові» якраз це і пропонують. Використовуючи персонажів Алана Мура в нових обставинах, Лінделоф будує свій простір за власними правилами, поважаючи традиції першоджерела. Відтепер це багатошарова історія про відсутність комунікації, расизм та маски, що вже не є символом прихованої злочинності або героїзму. Тепер під маскою може бути будь-хто – вриваючися з гвинтівкою до незнайомців. Боротьба з ними вимагає рішучих дій. І під музику Трента Резнора та Аттікуса Росса інших дій очікувати не варто.

Queer Eye в Японії

(перший сезон)

Queer Eye in Japan, шоуранер Девід Коллінс

Не втомлюємося рекомендувати оригінальне шоу від Netlfix, де п’ятеро геїв змінюють життя людям, які соромляться жити на повну. Стрімінговий сервіс пішов на фінансовий ризик і повіз  команду Fab 5 задля чотирьох нових епізодів до Японії. Консервативні погляди та традиції досі залишаються головним каменем спотикання для цієї нації. Тому допомога розкутих ведучих загоює емоційні рани гостям шоу чи дозволяє зробити рішучий камінг-аут. Вдале рішення – залишити оригінальну розмову й додати перекладача не синхроном, а послідовним перекладом. Так не втрачається інтонація, яка завжди була вирішальною для Queer Eye. Тепер це шоу стало не лише про зміну свого життя на краще, викидаючи старий непотріб із шафи, але і про турботу та увагу одне до одного в закритому суспільстві.

Брод Сіті

(п’ятий сезон)

Broad City, шоуранерки Ілана Глейзер та Еббі Джейкобсон

Цього року серіал про двох дівчат із Нью-Йорку ледве потрапляє в підсумки року світових медіа, нехай він і завершився вдалим останнім сезоном. Подруги Ілана та Еббі роз’їхалися різними містами, але не втратили міцного зв’язку між собою. Вони досі фейстамляться, жваво обговорюють найделікатніші теми та не втрачають тієї енергії, що тримала шоу п’ять сезонів. У фіналі творці правильно розставили пріоритети, адже «Брод Сіті» ніколи не був серіалом про унікальність пари друзів, що ледве зводять кінці з кінцями у великому місті. Остання серія натякає, що таких Ілан та Еббі ще багато, і вони тримаються завдяки дружбі. Тривіально – так, кмітливо – ще б пак. Не знаємо, куди заведе доля головних акторок серіалу далі, але радимо стежити за їхньою кар’єрою після такого потужного шоу.

Документалістика сьогодні

(третій сезон)

Documentary now!, шоуранери Сет Маєрс, Фред Армісен, Ріс Томас, Білл Гейдер

У третьому сезоні обійшлися без Білла Гейдера, але поглибили жанрове різноманіття серій. Шоу висміювало та пародіювало різні види документальних фільмів: від хроніки до концертних стрічок. Найпопулярнішим, вочевидь, стала четверта серія, у якій Кейт Бланшетт познущалася з творчості Марини Абрамович, чим спровокувала неабиякий інтерес до проєкту. Порівнюючи з першими двома сезонами, творці «Документалістики сьогодні» вирішили приділити увагу ретельному дослідженню жанрів, а не акторським викрутасам Білла Гейдера та Фреда Армісена. Навіть закриваючи очі на дивовижну кількість зіркових камео, третій сезон цілком самодостатній і неодмінно заслуховує на додатковий перегляд.

Мисливець за розумом

(другий сезон)

Mindhunter, шоуранер Девід Фінчер

Остання серія першого сезону залишила глядачів на карколомній сцені запаморочення Голдена Форда. Другий сезон став такою собі реабілітацією й невеличким відступом від правил. Але – що важливо – не кроком назад. У сюжет ввели Чарлза Менсона, додалися резонансні справи. Втім, історія змістилася з Форда на його напарника, син якого побачив вбивство в маленькому віці. Лінії з персонажами то перетинаються, то знову віддаляються, акценти із серії в серію змінюються. Та фінал говорить про єдине. Якщо високо задерти носа й уявити себе професіоналами-перфекціоністами, то жодна справа псевдорозслідуваннями не вирішитися. Девід Фінчер як куратор цього проєкту дозволяє нечувані речі в наративі, але філігранно відводить детективний складник у бік, щоби показати харизматичних «білих комірців» із цигарками в зубах – людьми, поламаними роботою. Друга частина «Мисливця за розумом» – це історія про запізніле вигорання, яке головні герої не встигли помітити, але всі навколо вже списали їх на пенсію. Детективи, кажуть, уже не в моді, але Netflix не соромиться показувати це в усій красі.

Корона

(третій сезон)

The Crown, шоуранер Пітер Морґан

Історія про королеву Єлизавету II та її родину в третьому сезоні мала би піти в зовсім інший бік. Усе ж таки персонажі подорослішали, засвоїли свій урок. Та Пітер Морган досі робить серіал про епоху навколо. Головні герої залишаються такими ж, хоча й бажають одне від одного уваги, поваги та любові. Після кадрових змін Клер Фой на Олівію Колман «Корона» стрибнула вище голови. Змінився масштаб і відтепер кожна серія – це не просто маленька історія з життя королеви, але й певний етап, що відчувається, незважаючи на великий проміжок часу. Шоураннер поглиблює травму родини, що не може адаптуватися в прогресивному світі. Тому їхній консерватизм неминуче викликає співчуття в глядача. Зручно, що Моргану не потрібно вигадувати жодних історій. Усі вони вже трапилися, й достатньо відкрити підручник, щоби пошукати значущі події у XX столітті. Та завдяки професіоналізму знімальної групи й акторського складу серіал фіксує людяність всередині королевської сакральності. Та й хіба ж ми не мріяли підглядати за королевою Великобританії в один клік на Netflix?

Кінь БоДжек

(п’ятий сезон)

Bojack Horseman, шоуранер Рафаель Боб-Ваксберг

Хіба ж можна було уявити, що саркастичне висміювання стереотипів про Голлівуд перетвориться на глибоку драму про антропоморфного коня, якому доведеться лікуватися в реабілітаційному центрі. Попередній сезон закінчився цитуванням «Доктора Хауса», але останній повернувся до захисних механізмів БоДжека. Він нестерпно ставиться до оточення та все ще бажає простого (якщо таке буває) щастя. Історії його друзів теж прямують до логічного завершення, й у їхніх спробах виправити помилки минулого вже можна помітити прогрес. Хтозна, як творці шоу захочуть завершити весь серіал, але сумувати тут є за чим. Адже в мультяшних конях, собаках, котах і мишах упізнати справжніх людей не так уже й важко. Достатньо подивитися в дзеркало.

Ейфорія

(перший сезон)

Euphoria, Шоуранер Сем Левінсон

Режисер та шоураннер «Ейфорії» Сем Левінсон мав би тягнути ярмо свого знаменитого батька Баррі, але замість політичної сатири він заходить у типову американську школу до підлітків та розглядає скелети в їхніх шафах. Не буквально, звісно. Хоча й таких типових ми вже давно не бачили, бо виросли на «Районі Беверлі-Гіллс» та «Буремному шляху». Левінсон розганяється відразу в пілоті, жорстоко та відкрито демонструючи зґвалтування школярки. Наркотичні тріпи та відвертість неабияк підштовхнули серіал до запеклих суперечок у мережі. Начебто фінальна серія мала все ж поставити меседж Левінсона на місце, мовляв, що вживати наркотики – погано, слухайте маму. Та шоуранерові така патетика чужа й нецікава. Він змушує Зендею кружляти в танці, відкидаючи протагоністку від реальності максимально далеко. «Ейфорія» – це те, що «13 причин чому» намагалися зробити, але в них не вийшло. Треба було лише відмовитися від повчань, нудних героїв і не збавляти рівень реалізму.

Спадкоємці

(другий сезон)

Succession, шоуранери Джессі Армстронґ

Батько чотирьох дітей та великої медіакорпорації в першому сезоні спровокував війну за свою посаду між синами та донькою за місце у своєму кріслі. Усьому виною погане здоров’я головного боса. Та Логан Рой усе ще тримається й у другому сезоні. Він може дати відсіч будь-кому, маніпулюючи власною родиною. Якщо перша частина «Спадкоємців» про жадібність до влади, другий сезон додає ще гіркий присмак поразки, який відчувають головні герої серіалу. Попри постійну брехню, вони не втрачають себе повністю в наркотичному чи алкогольному сп’янінні та продовжують вставати з колін. Атмосферу, яку задав у пілоті Адам МакКей, досі тримають режисери-наступники. Жарти та геги нині на грані фолу. Актори повністю розчиняються у своїх жалюгідних та бридких персонажах, але від їхньої гри не відірватися. Музична тема Ніколаса Брітелла досі не набридає й щоразу змушує затриматися на інтро серіалу. Ми бачили багато шоу про бізнес-імперію, але такого смішного, кмітливого й водночас трагічного ніхто у 2019 році не зробив.

Баррі

(другий сезон)

Barry, шоураннер Білл Гейдер

Хотілося включити перший сезон у добірку найкращих серіалів 2018 року, але ми спиною відчували потужність другого. Білл Гейдер виправдав очікування. Кожна серія закінчувалася кліфхенгером-динамітом, який продовжував горіти в наступному епізоді. І так може тривати до нескінченності, адже автори вибудували правильний принцип: кілер / морпіх у минулому потрапляє в непередбачувані ситуації, адже, окрім бажаної кар’єри театрального актора, ледве може похвалитися ідеальною вдачею. Подвійне життя приносить тільки проблеми, і ставки в другому сезоні виросли. Тепер скроня кілера дедалі частіше потрапляє під приціл. І Баррі викручується завжди фантастично та іскристо. Хто би міг подумати, що комедійна зірка здатна сягнути рівня саспенсу Альфреда Гічкока у 2019 році? Гейдер тепер ходить американськими телевізійними преміями, наче за зарплатою на HBO.

Сподобалась стаття?

Допоможи Moviegram стати кращим

0 0 голоси
Рейтинг статті

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

0 Коментарі
Найстаріші
Найновіше Найбільше голосів
Зворотній зв'язок в режимі реального часу
Переглянути всі коментарі